Вознесенській контекст! Проблеми при впровадженні нового Закону України «Про житлові послуги» або куди дівати будинки ЖЕКу, яким близько 70-ти років ?

 

Ці  і  подібні питання  виникли у 12-ти журналістів Миколаївської та Донецької областей, які в липні 2018 року  взяли участь у Прес-турі до Києва і зустрілися з представниками громадських організацій в Прес-центрі Українського кризового медіа-центру» та з чиновниками Міністерства регіонального розвитку та житлово-комунального-господарства на базі відповідного Міністерства.

Прес-тур був організований за підтримки Естонського центру східного партнерства та державного департаменту США в рамках проекту «Розвиток професійної спроможності представників регіональних ЗМІ в Україні»

Від міста Вознесенська  на цих зустрічах була журналіст інформаційно-аналітичного  порталу «Вознесенськ-онлайн» Тетяна Зелінська.

pres-tur-kiev-9-10-iyulya-2018-040pres-tur-kiev-9-10-iyulya-2018-001

____________________________________________________________________________

З великим інтересом вислухали журналісти інформацію Тетяни Бойко, координаторки житлово-комунальних та енергетичних програм Громадянської мережі «ОПОРА»,  яка повідомила про зміну процедури формування тарифів на житлові послуги ( послуги з управління будинком), які  після прийняття нового Закону України «Про житлово-комунальні послуги» відокремлені від комунальних послуг

«Одним з суб’єктів переговорного процесу з формування тарифів на послуги з управління є самі співвласники. Немає ніякого регулятора – ні державного, ні місцевого. Ні органи місцевого самоврядування, ні ЖЕК вже не визначають тарифи. Тариф на управління є ринковим і нерегульованим. Він формується у результаті переговорного процесу між співвласниками і надавачем цих послуг у тому випадку, якщо вони самі не управляють цим будинком», – пояснила Тетяна Бойко під час дискусії в Українському кризовому медіа-центрі.

Але проблема полягає в тому, що досі відсутній Типовий договір між власниками будинку та Управляючою кампанією, який мав розробити Кабінет Міністрів України. І тому, майже в усіх регіонах місцева влада на цьому і спекулює. Мовляв, закон є, а яким чином його впроваджувати – не знаємо. Тому і чекаємо. Тому і нічого не робимо.

pres-tur-kiev-9-10-iyulya-2018-059pres-tur-kiev-9-10-iyulya-2018-057

Мало того, на виконання цього закону Кабінет Міністрів мав розробити всього 36 відповідних документів! Але, на день набрання чинності цього закону  чиновники  розробили тільки 3…

Інші 33 розробили представники громадських організацій на чолі  з Громадянською мережею «ОПОРА» .

( авт.- «Прикольно» – одні отримують заробітні плати ( не маленькі), інші – працюють, щоб закон України «Про житлові послуги» можна було впроваджувати на місцях»)

З формування тарифу на комунальні послуги вилучили плату за абонентське обслуговування та плату за обслуговування і поточний ремонт внутрішньобудинкових систем. «Ціна на комунальні послуги регульована. Ціна не залежить від того, чи тариф застосовується до будинку, чи до квартири – тариф не змінюється», – зазначила Тетяна Бойко.

Серед інших змін для споживачів комунальних послуг – можливість для співвласників обирати між чотирма моделями договірних відносин отримання відповідних послуг. Це мається на увазі укладання договорів з підприємствами водо-, газо-, електро-постачання  Ці договори можуть бути укладені як з кожним абонентом так і всім будинком. Однак, Верховна Рада відтермінувала це положення до 1 травня 2019 року.

Андрій Герус, голова Асоціації споживачів енергетики та комунальних послуг, звернув увагу на те, що підвищення тарифів для населення має супроводжуватися і підвищенням якості відповідної послуги. «Підвищення тарифів саме по собі не є реформою – це неприємна необхідність, сумна реальність, але це треба робити. Але друга невід’ємна частина цього процесу – це використання тарифних грошей. Якщо тарифи зростають, а якість послуг для кінцевого споживача не змінюється – безперебійність подачі електроенергії, аварійність, екологічність, енергетична безпека – це означає, що тарифні кошти використовуються не туди  Якщо тарифи зростають, а якість навіть погіршується – це породжує недовіру», – наголосив Андрій Герус. При цьому, зауважив експерт, важливо врахувати, щоб після підвищення цін на різні комунальні послуги вони сумарно залишалися б «підйомними» для кінцевого споживача.

(авт.- вже більше 10-ти років спілкуюся з представниками громадських організацій і все не можу не дивуватися – до чого просто і доступно громадські активісти пояснюють самі незрозумілі і найскладніші Закони. Чиновникам до них – далеко братися!)

Наступного дня відбулася зустріч журналістів в Міністерстві регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України. В зустрічі прийняли участь  заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Кругляк Едуард Борисович  з солідним ескортом .

Серед них були:

— Токаренко Віктор Васильович — заступник директора Департаменту систем життєзабезпечення та житлової політики, Хоцянівська Наталія Володимирівна — директор Департаменту економіки систем життєзабезпечення, Старцева Світлана Михайлівна — заступник директора Департаменту систем життєзабезпечення та житлової політики — начальник управління житлової політики, Барінов Максим Олександрович — начальник управління благоустрою територій та комунального обслуговування.

 

Найбільше запитань отримав Віктор Васильович Токаренко. Це й зрозуміло. Саме питання роботи систем життєзабезпечення – водопостачання , майбутнє підвищення тарифів на газ та електроенергію – і турбували регіональних журналістів.

 

pres-tur-kiev-9-10-iyulya-2018-054

Про причини самих найбільших тарифів на воду та водовідведення в Україні , а це саме у Вознесенську, запитала Тетяна Зелінська. На жаль, пояснити причину такої ціни на воду та водовідведення чиновники Міністерства не змогли. Натомість , вони привели докази того, що з боку Міністерства будуть прийняті відповідні заходи щодо сприяння Вознесенській міській владі у впровадженні проектів, які будуть сприяти зменшенню тарифів на воду.

Наступні питання від Вознесенська стосувалися будівництва об’їздної дороги, яка планувалася ще під час мерства Гержова Юрія Івановича та підвищення тарифу на газ для населення.

По першому питанню була надана відповідь, що будівництво об’їздної дороги – це реально, особливо зараз, коли створений Дорожній фонд України. Необхідні тільки відповідні дії з боку  Вознесенської міської влади – звернення,  проект і т.д.

 

Щодо підняття ціни на газ для населення – питання поки стримується прем’єр-міністром. Планувалося підвищити ціну на газ з 1 липня , потім – з 1 серпня , а зараз це питання поки не стоїть. Якщо і буде підвищення ціни на газ, то це може бути з 1 жовтня і складатиме це підвищення не більше 20 відсотків до нинішнього тарифу, зазначив заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України  Едуард Борисович Кругляк.

 

Саме головне питання, яке було піднято на цій зустрічі від Вознесенська – це питання впровадження нового Закону України «Про житлові  послуги»

Проблема полягає в тому, що Закон прийнятий, потім деякі положення відтерміновані до травня 2019 року. Населення не зовсім розбирається в тонкощах нашого законодавства, але реакція населення вже є  – майже вдвічі зросла заборгованість власників квартир за житлові послуги. А навіщо платити, якщо ЖЕКів через пару місяців не стане?

pres-tur-kiev-9-10-iyulya-2018-003pres-tur-kiev-9-10-iyulya-2018-010

Не приймає ніяких заходів  і міська влада до активізації процесу створення Управлінських кампаній, організації конкурсу серед них на право надавати управлінські послуги будинкам, які приймуть рішення про вихід із ЖЕКу. А все тому, що в законі прописано, що такі дії міська влада може проводити тільки за заявою мешканців будинків, які самостійно не змогли визначитися – з ким же вони будуть далі…

До заяви необхідно додати протокол зборів, реєстрацію учасників зборів і т.д.

Зрозуміло, що цього ніхто робити не буде, враховуючи менталітет наших мешканців багатоповерхових будинків, які навіть не можуть самостійно змінити перегорілу лампочку в під’їзді… Чекають працівників ЖЕКу. Де вже їм самостійно скликати збори?

Тому питання постає в тому, що прийде 9 листопада 2018 року, закінчиться термін, визначений законом для прийняття рішення про подальшу долю того чи іншого будинку.

 

Що буде з будинками, які обслуговували ЖЕКі?

 

ЖЕК більше не має права їх обслуговувати!

Управляючу кампанію вони не обрали!

І на самоуправління не перейшли !

 

ЖЕК своїм наказом всі будинки знімає з балансу і відправляються вони у «вільне плавання»…

 

(авт. – А чому і ні, за квартиру нікому платити не потрібно. Економія… Але через пару місяців почне протікати дах чи забється каналізація – і тут всі згадають про ЖЕК. Але, НІ – за всі послуги тепер необхідно буде платити!)

Тому питання створення Управлінських кампаній, організація конкурсу на управління багатоповерховими будинками мають бути першочерговими для міської влади не тільки Вознесенська.

А поки що активно розглядається питання про закриття комунального підприємства «Єдність», яке є правонаступником Вознесенського ЖЕКу та створення на його базі аварійної служби. Інша альтернатива – об’єднання всіх комунальних підприємств міста в одне, під керівництвом директора комунального підприємства «Водопостачання міста Вознесенська».

( авт. – можна приймати самі найкращі закони, але якщо на місцях вони не виконуються, то жоден закон не буде мати майбутнього.)

Тетяна Зелінська, журналіст інформаційно-аналітичного порталу  «Вознесенськ-онлайн».

До статті додається презентація Громадської мережі «ОПОРА»  на тему «Нове законодавство у сфері надання житлово-комунальних послуг.

 Посилання:

https://mail.ukr.net/attach/get/15349538041422909800/9/%D0%9

D%D0%BE%D0%B2%D0%B5%20%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D0%BE%D0%BD%

D0%BE%D0%B4%D0%B0%D0%B2%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE%20%D1%

83%20%D1%81%D1%84%D0%B5%D1%80%D1%96%20%D0%BD%D0%B0%D0%B

4%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%96%D0%9A%D0%9F.pdf

Оставить комментарий

Ваш email нигде не будет показан. Обязательные для заполнения поля помечены *

*