Тісна співпраця навчальних закладів – запорука успішного впровадження Нової української школи

Тісна співпраця  навчальних закладів –  запорука успішного впровадження  Нової української школи

     «Школа не повинна вносити різкого перелому в життя дітей. Нехай, ставши учнем, дитина продовжує робити те, що робила вчора. Нехай нове з’являється у її житті поступово і не приголомшує лавиною вражень», — так  В.О.Сухомлинський представляв спадкоємність між дошкільним і шкільним навчанням.

Саме  зараз, коли впроваджуються  всі засади Нової української школи, час  приділити максимум  уваги послідовності в умовах  безперервної освіти. Усе це  можливе  за дотримання  принципу наступності дошкільної та початкової освіти.

Розуміючи це важливе завдання, 19 лютого 2018 року педагоги Новосілківської ЗОШ І-ІІІ ступенів та Луначарського ДНЗ «Сонечко» провели спільне засідання педагогічної ради на тему: «Фахова

компетентність – важлива умова при впровадженні нових Державних стандартів».

Розпочала педагогічну раду директор школи Корнійчук Є.Е, яка звернула увагу присутніх на те, що початкова школа з 1 вересня 2018 року перейде  на новий зміст і структуру роботи, а для цього необхідно забезпечити  нерозривний зв’язок дошкільної та початкової освіти з основною школою. Для  досягнення високих освітніх рівнів важливим є створення життєздатної системи безперервного навчання і виховання.

Заступник директора з навчально-виховної роботи школи  Ротар  С.Є. зазначила, що головною умовою забезпечення наступ­ності у вихованні і навчанні є спрямованість педагогічного процесу дошкільного навчального закладу і початкової школи на всебічний розви­ток особистості дитини. З огляду на це необхід­ний зв’язок програм, методів і форм навчання в дошкільному навчальному закладі та початко­вій школі. Елементи навчальної діяльності, що формуються в процесі навчання на заняттях у дошкільних закладах, забезпечують успішність навчання  в школі. А шкільне навчання має за­безпечити взаємозв’язок, розширення, погли­блення й удосконалення отриманих у дитячо­му садку знань, умінь і навичок.

Ю.А. Мороз, директор закладу  дошкільної освіти «Сонечко», висловила думку про те,  що особливої ??актуальності в даний час набула  проблема наступності між ланками освіти, а саме між ЗДО і ЗЗСО. Такий двосторонній зв’язок між  їхніми навчальними закладами  вже став традиційним: щороку протягом жовтня – листопада вчителі початкової школи проводять для вихователя старшої групи відкриті уроки, а вихователь дає  відкриті заняття для вчителя майбутнього 1 класу. Таке перехресне відвідування, спільне обговорення напрямів роботи сприяє більш тісному контакту між педагогічними колективами, дає можливість визначити, хто з дітей і якої допомоги потребує в індивідуальному плані, які конкретні поради саме на цьому етапі підготовки дитини до навчання надати батькам.

Такі заходи дають можливість вихователям і вчителям взаємозбагачуватись знаннями стосовно програмових вимог, форм і методів роботи з дітьми в ЗДО та ЗЗСО, виявляти недоліки, що заважають здійсненню наступності в роботі, визначати способи вдосконалення навчально-виховного процесу, а спілкування між колегами позитивно впливає на взаємовідносини між дітьми, на формування правильних взаємин, культури поведінки, дисциплінованості, почуття обов’язку та інших якостей, потрібних майбутнім учням.

Така тісна співпраця двох освітніх закладів, наступність в їх роботі дозволяє досягати високого рівня адаптації дітей – дошкільників до нових умов, до нового статусу школяра.

Підсумком співпраці педагогічних колективів  стане в кінці навчального року спільна педагогічна рада ,

де будуть   проаналізовані результати підготовки дітей до школи, помилки та упущення, буде  спрогнозована

подальша співпраця школи та дошкільної групи.

Дошкільне дитинство – важливий етап у житті людини. І величезна відповідальність за виховання

майбутнього покоління, за розвиток повноцінних особистостей лежить не лише на родині, а й на працівниках

дитячого садка. Мовленнєвий розвиток дитини є одним із важливих    чинників становлення особистості

в дошкільному дитинстві. Рівень розвитку мовлення визначає рівень сформованості соціальних і

пізнавальних досягнень малюка, його потреб та інтересів, знань,  умінь і навичок.

Тому саме особливу  увагу звернули працівники ЗДО  «Сонечко»  на  комунікативно-мовленнєвий

розвиток  дошкільників, так як  мовленнєве спілкування є одним з  перших видів діяльності, яким

оволодіває дитина  в цьому віці.

Вихователь  молодшої групи Баранова  Н.А. та  вихователь старшої  групи  Щербакова В.М. поділилися

своїми напрацюваннями, розповіли про  методи, які  вони використовують у своїй роботі:

використання дидактичних ігор з  іграшками, картинками, предметами, словесні дидактичні  ігри, вправи,

спрямовані на  розвиток  фонематичного слуху,  мовленнєвого дихання, формування у  дітей уміння

виконувати    звуковий аналіз слів,  артикуляційні  вправи.

Перехід дитини з дитячого садка в школу є важливим етапом її життя, який пов’язаний не лише зі зміною середовища її розвитку, а й із відповідними процесами самоусвідомлення, із зіткненням з новими проблемами, відкриттям у собі нових можливостей.

Про роботу в початковій і старшій школі розповіли вчителі Новосілківської ЗОШ І-ІІІ ст. У своїх виступах учителі поділилися професійними компетентностями, які використовують  на уроках:  Зубчевська Н.Б. – про громадянську компетентність на уроках географії, історії, правознавства (звернула увагу на орієнтацію у суспільно-політичному просторі держави, застосування нормативно-правових процедур та законодавчих актів регулювання особистого життя); Майстренко Л.П. – вчитель майбутнього першого класу наголосила на важливій ролі в системі початкової освіти належного формування в учнів мовленнєвих здібностей; Величко А.В. – розповіла, що актуальною проблемою сьогодення є збереження здоров’я дітей та формування здорового способу життя  як цінності; Чорна Ф.П.- про специфіку використання міжпредметних зв’язків на уроках української мови та літератури.

Учителі початкових класів занепокоєні тим, що все більше учнів приходять до школи з вадами мовлення.  А мовленнєві  дефекти порушують можливість вільного спілкування дитини з іншими людьми. Усвідомлення власної мовленнєвої недостатності зазвичай викликає негативні емоціональні стани: почуття соціальної неповноцінності, страх мовлення, страх переживання. Усе це ставить під загрозу соціальну значимість особистості і сприяє формуванню своєрідних психологічних і патопсихологічних особливостей, що вимагає проведення спеціальної роботи, спрямованої на соціальну адаптацію дитини. Тому вчителі початкових класів подали начальнику відділу освіти, молоді та спорту Прибужанівської сільської ради Копієвському І.В., який разом із головними спеціалістами Калиною О.П. та Смирновою Т.М. був присутній на даному засіданні педагогічної ради, пропозицію ввести ставку логопеда  для роботи з дітьми, у яких є недоліки в мовленні.

Отже, є над чим думати, працювати, колективам закладів дошкільної, загальної середньої освіти, батькам, органу місцевого самоврядування, готуючись до впровадження з 1 вересня 2018 року Нової української школи.

Головний спеціаліст відділу освіти, молоді та спорту

Прибужанівської сільської ради Калина Ольга Петрівна

http://prybuzhanivska-gromada.gov.ua/news/17-15-02-26-02-2018/

Оставить комментарий

Ваш email нигде не будет показан. Обязательные для заполнения поля помечены *

*