Особиста думка щодо можливостей громад для об’єднання після Закону України від 14 березня 2017 року № 5520

Особиста думка щодо можливостей громад для об’єднання після прийняття Закону України від 14 березня 2017 року № 5520«Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо особливостей добровільного об’єднання територіальних громад,розташованих на територіях суміжних районів»

dsc01635-147x300

 

1.Якщо об’єднуються громади міст обласного значення та сіл суміжного району, то рішення про зміну меж району перед призначенням виборів сільського голови та депутатів сільських рад не приймається .

Стаття 7 Закону України «Про добровільне об’єднання громад» доповнена частиною 10:

«10. Утворення об’єднаної територіальної громади, до складу якої увійшли територіальна громада міста … обласного значення і територіальна громада (територіальні громади) села, селища, іншого міста суміжного району, зміни меж районів не потребує»

Таким чином «зелене світло» щодо об’єднання отримують села та селища, які знаходяться на межі з іншим районом.

2.Якщо об’єднуються села суміжних районів ( наприклад Вознесенського та Арбузинського), то вибори проводяться до прийняття рішення про зміну меж районів

Стаття 8 Закону України «Про добровільне об’єднання громад» доповнена частиною 13

«13. У разі, якщо до складу об’єднаної територіальної громади увійшли територіальні громади, розташовані на територіях суміжних районів:

рішення Центральної виборчої комісії про призначення перших виборів депутатів сільської, селищної, міської ради та відповідного сільського, селищного, міського голови об’єднаної територіальної громади приймається до зміни меж відповідних районів;»

Таким чином, спочатку будуть проведені вибори відповідно до рішень громад про об’єднання, а вже потім Верховна Рада України буде приймати рішення про затвердження меж районів по факту.

Отож, «зелене світло» для об’єднання отримують села, яким ближче і краще об’єднатися з селом іншого району (наприклад: с.Прибужжя Доманівського з Олександрською сільською громадою, де до Олександрівки 4-5км., а до Доманівки майже 40)

3.Також внесені зміни до Земельного Кодексу України:

 

  • В статія 8. «Повноваження обласних рад у галузі земельних відносин»є) «внесення до Верховної Ради України пропозицій щодо встановлення та зміни меж районів, міст».2) В статті 10. «Повноваження районних рад у галузі земельних відносин»виключено пункт  

 

  1. д) «внесення до Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних рад пропозицій щодо встановлення і зміни меж районів, міст».
  2. виключено пункт

3) Статтю 13. «Повноваження Кабінету Міністрів України в галузі земельних відносин»доповнено пунктом

«е1) внесення до Верховної Ради України пропозицій щодо встановлення та зміни меж районів, міст».

4) Статю 17. «Повноваження місцевих державних адміністрацій у галузі земельних відносин»доповнено пунктом

«е1) внесення до Верховної Ради України пропозицій щодо встановлення та зміни меж районів, міст».

5) Внесено зміни до статті 174. «Органи, які приймають рішення про встановлення та зміну меж адміністративно-територіальних одиниць»

1.Рішення про встановлення і зміну меж районів і міст приймається Верховною Радою України за поданням («Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, Київської чи Севастопольської міської рад»)

замінено словами «Кабінету Міністрів України».

Таким чином обласні та районні ради позбавлені права вносити пропозиції щодо встановлення та зміни меж районів, міст.

Ці повноваження отримали районні державні адміністрації, які подають пропозиції до Кабінету Міністрів України, який отримав повноваження подавати пропозиції до Верховної Ради України щодо встановлення і зміни меж районів, міст.

На мою думку, це надасть можливість Кабінету Міністрів України надавати пропозиції Верховній Раді України щодо встановлення нових меж районів та міст за підсумками рішень громад про добровільне об’єднання.

Враховуючи той факт, що на наступному тижні буде затверджений новий склад Центральної виборчої комісії, сподіваюся, що «зелене світло» для завершального етапу об’єднання отримають всі громади, які чекали рішення ЦВК про призначення виборів ще з листопада 2015 року, в тому числі і 20 міст обласного значення.

Тетяна Зелінська, голова ГО «ВАРМД»

Оставить комментарий

Ваш email нигде не будет показан. Обязательные для заполнения поля помечены *

*