Не пропусти

Майже 1000 споживачів отримали компенсацію від електроенергетичних компаній за недотримання гарантованих стандартів якості електропостачання. Питання щодо компенсацій ще 120 тисячам споживачів буде вирішено після перевірок НКРЕКП

Постановою НКРЕКП від 18.10.2016 № 1841 затверджено Порядок забезпечення стандартів якості надання послуг з електропостачання, який визначає загальні та гарантовані стандарти якості надання послуг, встановлює порядок компенсації споживачам за недотримання компанією гарантованих стандартів якості надання послуг. Порядок набув чинності 13.01.2017, з деталями можна ознайомитися за посиланням http://www.nerc.gov.ua/?news=5661 .

bez-nazvaniya

У 2017 році компенсації були надані 8-ма компаніями 913 споживачам на загальну суму 116 950 грн, з них 90% надано ПАТ «Одесаобленерго» та ПрАТ «Київобленерго»:

Компанія Сума компенсацій, надана споживачам у 2017 році, грн Кількість споживачів, яким надана компенсація
ПАТ «Одесаобленерго» 67 800 428
ПрАТ «Київобленерго» 38 100 380

 

В той же час, за даними реєстрів перерв в електропостачанні, реєстрів письмових звернень населення та надання послуг, що ведуться компаніями відповідно до постанови НКРЕКП від 23.03.2017 № 345 «Про затвердження форм звітності № 11-НКРЕКП (квартальна) «Звіт щодо показників надійності електропостачання» та № 12-НКРЕКП (квартальна) «Звіт щодо показників комерційної якості надання послуг» та інструкцій щодо їх заповнення», у 2017 році компенсації повинні були отримати майже 120 000 споживачів. Це може свідчити про невиконання компаніями вимог Порядку або надання недостовірної інформації у формах звітності № 11-НКРЕКП та № 12-НКРЕКП.

 

Враховуючи зазначене, НКРЕКП у 2018 році при здійсненні перевірок особливу увагу приділятиме виконанню компаніями вимог Порядку щодо надання компенсацій споживачам. У разі підтвердження порушення Порядку компанії будуть зобов’язані надати споживачам компенсації у подвійному розмірі. Крім цього відповідно до Порядку Комісією буде прийнято рішення щодо вилучення зі структури тарифів на передачу електричної енергії місцевими (локальними) електромережами та/або постачання електричної енергії за регульованим тарифом коштів у п’ятикратному розмірі від суми невиплаченої компенсації.

Довідково повідомляємо, що НКРЕКП постановою від 21.09.2017 № 1156 затвердила Мінімальні стандарти та вимоги до якості обслуговування споживачів та постачання природного газу, якими встановлено компенсації споживачам за недотримання мінімальних стандартів та вимог до якості обслуговування споживачів при наданні послуг з розподілу та постачання природного газу та які набули чинності 08.10.2017.

Важлива інформація щодо оплати за спожиту електричну енергію населенням

До Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, надходять численні звернення громадян та громадських організацій щодо недопущення сплати комісійної винагороди банками при прийманні платежів за електричну енергію безпосередньо від населення.З метою недопущення додаткового фінансового навантаження на населення при сплаті за спожиту електричну енергію, та відповідно недопущення зменшення рівнів розрахунків населенням за спожиту електроенергію, НКРЕКП передбачає у структурах тарифів з розподілу електричної енергії (передачі електричної енергії місцевими (локальними) електромережами) та постачання електричної енергії за регульованим тарифоменергопостачальних компаній кошти на сплату комісійної винагороди банкам та/або УДППЗ «Укрпошта» при прийманні платежів за електричну енергію безпосередньо від населення. При цьому, енергопостачальні компанії самостійно обирають установи, з якими укладають договори за принципом економічної доцільності (мінімізації витрат).

Інформація стосовно банківських установ (у т.ч. УДППЗ «Укрпошта»), де населення може здійснювати оплату за спожиту електричну енергію та комунальні послуги без стягнення комісійної винагороди, оприлюднена енергопостачальними компаніями на їх офіційних веб-сайтах.

http://www.nerc.gov.ua/?news=7451

Оставить комментарий

Ваш email нигде не будет показан.