Кожному своя дорога, або чому не ремонтуються дороги?

 

В липні 2018 року  12 журналістів Миколаївської та Донецької областей взяли участь у відкритій дискусії «Кожному своя дорога: півроку роботи Дорожнього фонду», яка відбулася в м.Києві, в Прес-центрі Українського кризового медіа-центру». Від міста Вознесенська була журналіст інформаційно-аналітичного  порталу «Вознесенськ-онлайн» Тетяна Зелінська.

Про роботу Дорожнього фонду, про стан ремонту доріг в Україні, про можливості громадського контролю за станом ремонтних робіт і про свої враження від цієї дискусії – читайте далі.

_______________________________________________________________________________

pres-tur-kiev-9-10-iyulya-2018-015pres-tur-kiev-9-10-iyulya-2018-009

Дорожній фонд України запрацював з 1 січня 2018 року. Він наповнюється за рахунок акцизного податку на нафтопродукти, ввізного мита та плати за проїзд великогабаритного транспорту. В цьому році планові надходження складуть майже 34 мільярди гривень. 30% від цієї суми отримають  обласні держадміністрації на ремонт доріг місцевого значення.

«Це шалена цифра в порівнянні з попередніми роками. Регіони отримають в середньому від 250 до 600 мільйонів гривень на місцеву мережу. Це дуже велика можливість для регіонів показати, як вони можуть ефективно використати кошти, відремонтувати ті чи інші шляхи», — відзначив учасник дискусії Віктор Сасін, директор департаменту стратегічного дорожнього ринку і автомобільних перевезень Міністерства інфраструктури.

pres-tur-kiev-9-10-iyulya-2018-009 pres-tur-kiev-9-10-iyulya-2018-010

На жаль, коштів з Дорожнього фонду для комунальних доріг не передбачено. «Але є один нюанс: з тих 11,5 млрд. гривень, які буде розподілено в цьому році на дороги місцевого значення, 20% можу бути спрямовано на дороги комунального значення» — про це повідомив Вадим Олійник, експерт проектного офісу секторальної децентралізації при Мінрегіонбуді.

Тому, маю надію, що міські голови, які переймаються незадовільним станом комунальних доріг в своїх містах, скористаються цією можливістю.

«І в першу чергу передивляться стан доріг до школи та лікарні, а не до кума місцевого судді чи прокурора», Андрій Мартенс, експерт автодорожньої галузі.

В поточному році планується відновити за кошти Дорожнього фонду 1500 кілометрів доріг місцевого значення: обласних та районних, та 2500 кілометрів доріг державного значення.

Це в 2 рази більше, ніж в минулому році. У 2019 році – планується відновити близько 6-ти тисяч кілометрів доріг, а у 2020 році – 8-10 тисяч кілометрів доріг.

Плани великі і саме головне, реальні. Кошти на ці роботи будуть.

Найкращі показники у країні за рівнем виконання дорожніх робіт має Івано-Франківська область – 65% усіх контактів вже виконані. Серед «аутсайдерів» – Черкаська область, де не виконано жодного контракту. Загалом в Україні проведено тільки 50% тендерів по тих дорожніх об’єктах, що мають бути відремонтовані або побудовані. «Причині різні. У деяких областях не дуже порядні підрядники гальмують цю систему. Проводяться тендери, а потім через судові органи оспорюють ці рішення. По деяких областях не встигають готувати технічну документацію», – пояснив Андрій Мартенс, експерт автодорожньої галузі.

І виникає ще одне питання:  а чи є місцевих будівельних фірм відповідна техніка, асфальтні заводи, кваліфіковані спеціалісти і т.д. ?

І тут маємо те, що маємо. На прикладі нашого міста можу зазначити, що є будівельні організації , які з показовою регулярністю виграють тендери по черзі. Підрядники з інших регіонів до нас навіть не заходять. Бо об’єми ремонтних робіт по одній вулиці подрібнюються на такі частини, що підрядникам з інших регіонів не вигідно везти багатотонну техніку та устаткування.

Також є брак фахівців, які могли б кваліфіковано  та без місцевої прив’язки займатися тендерними процедурами. Тому і бачимо ми тільки ямковий ремонт, і той на окремих вулицях. На вулиці Центральній, на автобусних зупинках 3 місяці тому вирізаний асфальт під ямковий ремонт і до цього часу не відновлений. І цього ніхто з місцевих чиновників не бачить…

А для цього і існують журналісти, громадські активісти, щоб нагадувати місцевій владі про її обов’язки створювати для свого населення відповідні умови пересування по комунальним дорогам міста, безпеку для транспорту та людей. І , безперечно, контролювати якість ремонтних робіт на вулицях міста, щоб наступної весни покладений цього року асфальт не зійшов разом зі снігом.

Дуже цікавим і корисним  у цьому зв’язку було відео-спілкування з представниками влади Сумської та Дніпропетровської областей, які є лідерами дорожнього будівництва в цьому році.

Можна застосувати успішний приклад Дніпропетровської області по контролю за якістю робіт. Так, активісти разом з ОДА створили незалежну комісію, яка перевіряє якісь виконання дорожніх робіт. «Кожну весну та осінь спеціальна комісія, яка складається зі співробітників профільного Департаменту облдержадміністрації та громадських активістів, проїжджає по всіх дорогах, які зроблені за останні роки. Якщо знаходять дефекти – підрядник їх переробляє за свій рахунок. Ми постійно підвищуємо кваліфікаційні вимоги до підрядників. Ще у 2015 році ми їм пояснили: або вони будуть інвестувати в себе, закуповувати нову техніку, технології та інвестувати в людей – або вони в області працювати не будуть, на їхнє місце прийдуть інші», – розповів Юрій Голик, радник голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації.

Пару слів про особисті враження.

Було дуже багато корисної інформації, кваліфіковані спікери надавали відповіді на будь-які запитання журналістів. Ведучий володів аудиторією, ставив цікаві запитання по ходу дискусії.

Дискусія вдалася.

Я дякую організаторам за можливість прийняти участь в цій дискусії, за організацію Прес-туру  журналістів Миколаївщини до представників міністерств, зустрічей з народними депутатами.

Інформація про ці зустрічі буде далі.

Тетяна Зелінська, журналіст інформаційно-аналітичного порталу  «Вознесенськ-онлайн».

2 комментарии

  1. Корнет

    Хто може сказати скільки грошів заплановано на ремонт доріг в місті Вознесенську на 2018 рік?
    Де можна знайти офіційні дані ?
    Бо ми всі бачимо, що нічого не робиться!
    Де ж той громадський контроль?

  2. БЫВАЛЫЙ

    Ходіть на сесії ,там зможете почути відповідь на всі ваші питання до влади з перших вуст.

Оставить комментарий

Ваш email нигде не будет показан. Обязательные для заполнения поля помечены *

*