Не пропусти

Інтерв’ю з начальником Управління освіти Вознесенської міської ради Кисільовою С.В. з актуальних питань галузі освіти

–  Шановна Світлано Вікторівно, завершення 2019-2020 року, напевно, вперше за всю історію існування шкіл відбулось без традиційного «останнього» дзвоника. Карантин в Україні через світову епідемію вніс серйозні корективи у наше життя, серед усього змусив і  заклади освіти перейти на дистанційне навчання. Були сподівання на швидке завершення карантину. Проте, як показує сьогоднішня ситуація, ці сподівання  не справдились і карантин ще далекий від завершення.

– Так, дуже незвично, дійсно завершення навчального процесу в школах відбулось без урочистої лінійки і свята Останнього дзвоника. Усім учням виписані табелі успішності, для 4-х і 9-х, а тепер і для 11-х класів скасовано державну підсумкову атестацію, вручено документи випускникам 9-х класів, успішно розпочато і продовжено процес проведення ЗНО відповідно до рекомендацій Міністерства освіти і науки України.

25 червня 2020 року, під час засідання Уряду в Києві, були визначені такі строки завершення навчального року у школах: школярі проміжних класів мають завершити навчальний рік до 1 липня, одинадцятих класів – до 31 серпня.screenshot_3

Тому, незважаючи на погіршення ситуації, намагаємось жити в ритмі, готуємось до початку наступного навчального року.

– У зв’язку з цим, розкажіть, будь ласка, які можуть бути сценарії початку наступного навчального року?

– На жаль, умови наступного навчального року, звичайно, будуть залежати від епідеміологічної ситуації в країні. Міністерство освіти у новому навчальному році має намір повернутися саме до очного навчання школярів, хоча елементи технології дистанційного навчання наступного року будуть використовуватись в освітньому процесі.

До початку липня Міністерство освіти підготує методичні рекомендації щодо організації 2020–2021 навчального року, для того, щоб вчителі могли їх врахувати при підготовці до нового навчального року, щоб ми були готові до нових викликів, бо не знаємо як розвиватиметься ситуація в майбутньому.

– 18 березня набрав чинності новий Закон України «Про повну загальну середню освіту» № 463-ІХ  від 16 січня 2020 року. Новий закон закріпив норми, що визначатимуть на найближчі роки систему координат для функціонування шкільної освіти в громадах. Поділіться з нами основними нововведеннями, які закріпив цей Закон.

– Так, дійсно, Закон визначає правові, організаційні та економічні засади функціонування і розвитку системи загальної середньої освіти. Він став логічним продовженням законодавчого врегулювання реформи системи освіти, початок якого поклав Закон України «Про освіту». Самі основні його моменти:

 

Щодо рівнів освіти та термінів її здобуття.

  • Повна загальна середня освіта здобувається на таких рівнях:
  • початкова освіта – перший рівень повної загальної середньої освіти, що здобувається протягом чотирьох років (1-4 класи);
  • базова середня освіта – другий рівень, що здобувається протягом п’яти років (5-9 класи);
  • профільна середня освіта – третій рівень повної загальної середньої освіти, що здобувається протягом трьох років (10-12 класи).

Щодо закладів загальної середньої освіти

  • Типи закладів освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти:
  • початкова школа, що забезпечує здобуття початкової освіти;
  • гімназія, що забезпечує здобуття базової середньої освіти;
  • ліцей, що забезпечує здобуття профільної середньої освіти.

 

Хочу додатково зупинитись на нормах, затверджених Законом щодо профільної середньої освіти:

Новим Законом передбачається, що розвиток мережі комунальних ліцеїв планують та забезпечують обласні та міські ради (міст з населенням більше 50 тисяч), вони ж приймають рішення про їх утворення. Тому, зважаючи на те, що наше місто має чисельність населення значно менше норми, прописаної в Законі, рішення про створення у м. Вознесенську закладу профільної освіти (10-11-ті класи, в перспективі – 10-12-ті класи) буде приймати обласна рада.

Тобто, питання існування чи не існування на базі нашого міста хоча б одного закладу, в якому зможуть отримувати академічну освіту та готуватись до вступу у вищі навчальні заклади випускники 9-х класів, залишається поки що відкритим. Наразі – це є для нас найбільшим викликом.

Звичайно, нашим дітям такий заклад безумовно потрібен, тому міська влада і управління освіти будуть докладати всіх зусиль для того, щоб виконати всі норми Закону і забезпечити створення такого закладу.

Важливою новацією Закону «Про повну загальну середню освіту» є започаткування діяльності центрів професійного розвитку педагогічних працівників.

Іншими словами, до 1 вересня 2020 року, відповідно до норм нового закону, міський науково-методичний центр  має бути  реорганізований у Центр професійного розвитку педагогічних працівників.  Таким чином планується перезавантаження методичної служби,  наповнення її новим змістом, відпрацювання інших підходів до роботи з педагогами.

Наразі, в найближчий час очікуємо від МОН затвердження Положення про центр професійного розвитку педагогічних працівників, щоб здійснити реформування установи.

– Які ще важливі питання функціонування освіти вирішуються в літні місяці?

Літній період – це, перш за все, пора підготовки до нового навчального року. І завдяки безумовній підтримці міської влади та особисто міського голови, незважаючи на карантин і всі обмеження, пов’язані з ним, прикладаємо всіх зусиль, щоб довести до завершення ті проєкти, які було заплановано, а саме:

наближуються до завершення роботи по облаштуванню дошкільного підрозділу у Вознесенському НВК “ЗОНЗ І-ІІІ ст. – ДНЗ” №3 для того, щоб з нового навчального року дошкільнята мікрорайону Болгарка змогли зайти в нові, сучасні, теплі та затишні групи;

в активній стадії роботи по здійсненню ремонту приміщення для приймання їжі Новогригорівської ЗОШ – ці роботи були розпочаті і ведуться у відповідь на прохання жителів села, озвучених під час зустрічі з міським головою;

завершується також і облаштування приміщення Інклюзивно-ресурсного центру, а саме – зроблено новий вхід до будівлі та облаштовано внутрішній туалет у закладі таким чином, щоб це було максимально комфортно для дітей з особливими потребами та відповідно до норм Санітарного регламенту для закладів освіти;

капітально відремонтовано внутрішні туалети у ЗОШ № 2 та ЗОШ № 4, в них також з’явились спеціально облаштовані кабінки для дітей, які потребують особливого догляду;

на звернення батьків до міської влади було виділено кошти та ведуться роботи по створенню належних санітарно-гігієнічних умов для занять настільним тенісом в ДЮСШ;

за рахунок освітньої субвенції планується технологічне переоснащення харчоблоків ЗОШ №5 та ЗОШ №6, принагідно хочу подякувати адміністраціям закладів за те, що підготовчі ремонти на цих об’єктах вони взяли на себе;

на днях було отримано розподіл державної субвенції на придбання меблів та дидактики для продовження впровадження Концепції НУШ в цьогорічних перших класах шкіл Територіальної громади м. Вознесенська і тут також виділено чималі кошти з міського бюджету на здійснення співфінансування. Маємо деякі хвилювання щодо своєчасного освоєння коштів субвенції, оскільки вони розподілені помісячно, в тому числі, і на вересень та жовтень;

наразі чекаємо субвенцію на ремонт даху ЗОШ №6.

Як бачите, незважаючи на всі негаразди, намагаємось робити все, що від нас залежить для того, щоб освіта міста не тільки трималась на плаву, а й розвивалась всупереч усім перешкодам та труднощам сучасного періоду.

–  Дякуємо за інтерв’ю, бажаємо освітянам успішного здійснення усіх їх  планів.

Оставить комментарий

Ваш email нигде не будет показан. Обязательные для заполнения поля помечены *

*