Доля місцевих виборів 2017 року?

Доля місцевих виборів 2017 року?

Мене, як експерта з питань децентралізації в Миколаївській області від Всеукраїнської громадської організації «Асоціація самоорганізації населення», майже щодня запитують – чи будуть місцеві вибори у 2017 році.

І якщо ще місяць назад, я відповідала, що відбудуться , то тепер – це неоднозначне питання для мене і для громади?

Не дарма, на позаминулій сесії міської ради мер міста Луков В.Д. заявив про те, що виборів не буде.

imagesbez-nazvaniya

Спробуємо разом розібратися в ситуації.

Яким законодавчим актом передбачалися місцеві вибори у 2017 році?

Це – проект Закону України «Про внесення змін до Конституції України», який пройшов перше читання у Верховній Раді України.

В прикінцевих положеннях цього законопроекту було вказано, що чергові місцеві вибори відбудуться в останню неділю 2017 року. І всі посадовці, які в жовтні 2015 року йшли на вибори, чітко усвідомлювали той факт, що вони обираються на 2 роки.

Що відбулося за цей час?

Добровільно створено майже 400 громад ( це майже 3000 -4000 сіл, селищ, а може і більше?)

А всього громад по Україні близько 12 тисяч.

В кожній області і в кожному районі залишилося декілька десятків, а може, одиниць громад, які не прийняли рішення про об’єднання і чекають, що ж буде далі?

Для прикладу, Вознесенський район, де на сьогоднішній день створено 4 ОТГ(об’єднаних територіальних громад) – Олександрівська,Бузька, Прибужанівська та Дорошівська .

Але, поза об’єднанням залишилося 4 сільських ради…

Теоретично вони ще можуть встигнути в останню мить на цей потяг, але… для цього необхідні швидкі дії, а саме головне, політична воля вищого керівництва ( якщо прямо – сільських голів). А саме її і немає.

І зовсім даремно сподіваються сільські голови Щербанів, Вознесенської сільської ради, Григоровської…., що вони виживуть самостійно в умовах децентралізації. У них не буде жодної державної субвенції – ні на освіту, ні на медицину. Хіба, що вистачить на зарплату декільком працівникам сільської ради…

Якщо ж до жовтня 2017 року їх не приєднають ( за рішенням «зверху») до спроможних громад, які вже об’єдналися, — то їхні громади , які залишаться без державних субвенцій, «прикажут долго жить».

Новий законопроект, про який розповідав міський голова, стосується об’єднання саме міст та сіл. Відповідно до нього, села, які виявили бажання об’єднатися з містом Вознесенськом, а це Новогригорівка та Ракове, — мають не об’єднуватися з містом на рівних правах, а приєднуватися до міста ( в якості «приймака до сім’ї тещі»).

І ніяких виборів міського голови і депутатів міської ради не буде, а будуть просто довибори 2-х депутатів від Новогригорівки та Ракове до Вознесенської міської ради.

Причина цьому – позиція Центральної виборчої комісії, яка з 2015 року не погоджує проведення виборів у 24 містах України, які виявили бажання об’єднатися з селами.

В чому полягає ця позиція?

ЦВК наполягає на тому, що перед тим, як проводити вибори в містах і селах, які виявили бажання об’єднатися, необхідно змінити межі міста, врахувавши території цих сіл.

Позиція ж Кабінету Міністрів України полягає в тому, що спочатку повинні відбутися вибори, на яких громадяни цих населених пунктів висловлять свою волю щодо об’єднання, а вже потім Верховна Рада затвердить нові межі міст.

Я розділяю останню позицію, спочатку мешканці мають висловити свою волю – з ким жити далі, а вже потім це рішення громади має бути затверджене. Враховуючи все вищесказане, я маю спробувати прогнозувати майбутні події відносно місцевих виборів.

1.Якщо депутати Верховної Ради України до 30 червня 2017 року не затвердять остаточно зміни до Конституції України ( для цього потрібно 300 голосів), то місцевих виборів у 2017 році не буде.( канікули депутатів – 45 днів,а може і більше…, а вибори мають бути оголошені не пізніше як за 60 днів)

2.Але, враховуючи те, що згідно реформи децентралізації, з жовтня 2017 року має проходити процес створення нових районів ( в Миколаївській області замість 18 – буде тільки 4), і необхідно обрати депутатів нових районів, створити виконавчі комітети та затвердити префектів. Тому вибори повинні бути! Я сподіваюся на політичну волю Президента України, послідовну позицію Кабінету Міністрів з цього питання, тому за «народним законом 20/80» ( 20% гостей на весіллі вип’є 80 % горілки, або 20% об’єднаних громад використає 80% державних коштів) і вірю в те, що процес децентралізації не «забуксує» і буде втілений в життя!.

3.Вірю в те, що вище керівництво прийме всіх заходів для того, щоб місцеві вибори 2017 року відбулися.

Це моя особиста думка.

Чекаю коментарів, негативної оцінки, як завжди, а може, конкретних пропозицій щодо спільних дій.

Тетяна Зелінська, експерт з питань децентралізації Всеукраїнської громадської організації «Асоціація самоорганізації населення»

4 комментарии

  1. Миша Вознесенский

    Не много не согласен с некоторыми Вашими выводами.
    Вопрос с выборами в ОТГ в городах обл. значения присутствует.
    1. Но позиция ЦВК такова: ОТГ в городах обл. значения, являются общинами сформированными из субъектов которые находятся в разных административно-территориальных единицах.
    Де юре город Вознесенск не входит в состав района, а Новогригоривка входит в состав района и тогда объединяются субъекты из разных ад.тер. территорий.
    По сути ОТГ в городах обл. значения, ЦВК приравнял с ОТГ из разных районов и даже областей.
    2. Пути решения вопроса. Считаю ошибочно говорить, что нужны изменения в Конституцию, тем более ЦВК их не просит.
    ЦВК просит изменить межы городов, районов. А это делается даже не законом, а ПОСТАНОВОЙ ВРУ. ЦВК просит подложить постанову о изменении меж и назначит выборы (подаётся в ВРУ обл. радой).
    Если по районам там труднее, то по городам в принципе легко.
    + с осени начнут «ЛОМАТЬ РАЙОНЫ»- ЛИКВИДИРОВАТЬ, и заодно примут постановы про изменение меж.
    Также, я вижу здесь обоюдную выгоду в отсрочке выборов в ОТГ городов обл. значения:
    — они требуют значительно больших вливаний чем сельские и 25 таких ОТГ потянут денег больше чем 400 сельских. И сказка про ОТГ закончится.
    — власть таких ОТГ сама не хочет выборов, вот и лукава говорит, что всё не решено, чтоб спокойней им дышалось перед выборами. В том числе и в Вознесенске.
    Выборы будут если не в конце 2017 то в начале 2018.

  2. Тетяна

    Говоря об изменениях в Конституцию я имела в виду, местные выборы в целом по Украине, а не о выборах в городах областного значения и сел, как объединенной громаде. Эти выборы, действительно, будут при изменении границ населенных пунктов. Но ни по одному городу на протяжении последних 1,5 лет не принято ни одного решения.

  3. Миша Вознесенский

    Тогда понятно.
    То что за 1,5 г. в городах не было выборов, здесь на мой взгляд обоюдная выгода и гос. власти и местной.
    Ну на пример если не ошибаюсь, г. Ивано-Франковск стал ОТГ, если пытаться делать видимость, что ОТГ успешные, так ему надо миллиарды только одному. По всем остальным городам тоже суммы не маленькие. Вот, что например для Вознесенска сумма 10 мил. или 100 мил.- «так на бордюрчики», если город 30 мил. от государства и 30 мил. кредита не знает принимать ему или нет. Эти 25 ОТГ потянут больше чем все 400 ОТГ, а эффекта и пиара будет значительно меньше. Инфраструктура не просто убита, зачастую она просто исчезла.
    Власть в этих городах понимает, что если завершить процесс с ОТГ то выборы будут у них, а у государства резко закончатся деньги. А так мол и ОТГ в своих городах сделали (орден себе любимому) и выборов нет- виноват Киев в любом случае, сначала «что затягивает выборы», потом «за то что не выделяет деньги».
    Более того власть в этих городах, ясно понимает что у Киева нет денег на их ОТГ.
    Киев может раздать 4 миллиардов сельским ОТГ, 40 миллиардов городским ОТГ у него нет, а мелочь эти города не интересует, мороки с выборами больше. Они больше денег на выборы из общака потратят, чем из Киева на их ОТГ зайдёт.
    По Вознесенску, мер год назад был просто уверен, что для него досрочные выборы не помеха и он даже увеличит количество верных штыков в Раде. Сейчас он так не думает, скорей всего.

  4. Миша Вознесенский

    Да можно и без выборов, но центральная власть очень не заинтересована, чтоб процесс формирования ОТГ в городах оформился.
    Потому, что города ОТГ тут же станут в очередь за деньгами, очень большими деньгами.
    А денег у Киева нет.
    И по факту выходит очень некрасивая ситуация: ВЫБОРОВ в городских ОТГ нет, потому что боятся выборов и ждут принятия закона, который можна 10 лет ждать, а принять постанову ВРУ про змину меж очень легко и сразу ВЫБОРЫ, и сразу в эти ОТГ якобы потекут деньги, И СРАЗУ МОЖНО БУДЕТ ЗАБОТИТСЯ О НАРОДЕ. А ТУТ получается городские ОТГ не хотят выборов, и денег, и заботы о НАРОДЕ!

Оставить комментарий к Тетяна Отменить написание

Ваш email нигде не будет показан. Обязательные для заполнения поля помечены *

*