Демократична школа. Ми починаємо? Ні, ми продовжуємо!

Демократія – це не мета, а шлях…

Мері Паркер Фоллетт 

Яка освіта нам потрібна? Щоб відповісти на це запитання, спитаймо себе: «А в якому суспільстві ми хочемо жити?»

Сучасна школа – це значно більше, ніж традиційна передача знань. Це середовище, де постійно покращується якість стосунків між усіма учасниками освітнього процесу. Це заклад, де суб’єкти шкільного життя слухають і поважають одне одного, а важливі рішення обговорюються й приймаються тими, кого вони стосуються. Відтак, демократична школа – це насамперед школа, яка розвиває громадянські компетентності – і не лише в учнів, а й у педагогів, батьків, представників місцевої громади. Це школа, яка вчить і вчиться.

20180202_00-199x300

Вознесенській гімназії №1 пощастило стати учасником Програми «Демократична школа», котра реалізується Європейським Центром ім. Вергеланда за підтримки Міністерства закордонних справ Норвегії, у співпраці з Міністерством освіти і науки України, Радою Європи, Центром освітніх ініціатив та ІСАР «Єднання». Фінансування Програми здійснюється Урядом Норвегії, який не лише потужно підтримує Україну на міжнародній арені, а й допомагає нам реалізовувати багато реформаторських ініціатив.

Певні кроки в напрямку демократизації врядування, посилення ролі учнівського самоврядування, активізації батьків, звісно ж, здійснюються в школах України. Проте знання і навички, які пропонує «Демократична школа», допомагають педагогічному колективу побачити цілісну картину демократичних перетворень у шкільному середовищі та систематизувати різноманітні процеси, які відбуваються в закладі.

Стартом третьої хвилі Програми стала урочиста конференція за участі директорів шкіл-учасниць, яка відбулася 30 січня в місті Києві. Урочистість відкрила вітальним словом Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич, котра підкреслила важливість співпраці з міжнародними організаціями в реформуванні освітнього процесу в Україні. Під час конференції відбувся круглий стіл , де директори шкіл-учасниць 1-го і 2-го циклів програми поділилися зі своїми новими колегами власним досвідом упровадження демократичних змін у школах, а також урочисто підписали Декларацію про співпрацю Програми з новими школами-учасницями.

Наступним етапом проекту став чотириденний тренінг для шкільних команд у місті Львові. До речі, команди, які брали участь у тренінгах, об’єднували різні зацікавлені сторони. До складу команди гімназії, крім директора, увійшли: учитель історії та правознавства Ольга Денисюк, представник батьківського активу Наталія Андрухова та член громадської організації «Агентство економічного розвитку» Олена Заворотченко.

За допомогою тренерів Програми ми розглядати питання освіти щодо прав людини, училися співпрацювати з громадою та залучати партнерів для подальшої демократизації шкільного середовища, опрацьовували нормативні документи, визначали цінності (це викликало активну дискусію серед представників різних сторін освітнього процесу). Практичні вправи допомогли нам зрозуміти: лише сівши за спільний стіл, обговоривши інтереси і уявивши себе в ролі іншого, можливо відбудовувати партнерські відносини і формувати справді демократичне врядування школою. Навчання було цікавим, корисним та емоційно насиченим. З’явилися нові ідеї, напрацьовано бачення демократичних змін у нашому навчальному закладі.

Попереду – тісна співпраця гімназії з тренерами від програми «Демократична школа», що триватиме до червня 2019 року. Ми переконані, що за цей час наш заклад зуміє зробити важливі кроки в напрямку демократичного управління, запровадити нові підходи до навчання та виховання і спрямувати освітній процес на розвиток таких громадянських компетентностей, як: критичне мислення, співпраця, мирне розв’язання конфліктів, відповідальність, повага до прав людини.

Директор Вознесенської гімназії №1 Дворецька Л.І.

http://uovmr.net.ua/%d0%b4%d0%b5%d0

Оставить комментарий

Ваш email нигде не будет показан. Обязательные для заполнения поля помечены *

*