Бюджет під контроль громади

Громадські організації міста Вознесенська та району мають можливість перевірити ефективність використання бюджетних коштів

Для цього необхідно прийняти участь у наступному конкурсі:

 screenshot_10

ГО «Фонд розвитку міста Миколаєва» http://frgn.mk.ua в партнерстві з Херсонською ГО «Причорноморський центр політичних і соціальних досліджень» http://pcpsd.blogspot.com

за підтримки NED (м. Вашингтон, ОК, США) оголошує конкурс мікрогрантів:

Ефективність, прозорість місцевих бюджетів в Миколаївській і Херсонській областях під контроль громад – 2017

285b9826b27d28b216a2b5c861431d7b

В 2016-17 р в Україні спостерігається уповільнення впровадження розпочатих після перемоги революції гідності 2013-2014 р реформ. З одного боку, бюджетна децентралізація адміністративна реформа і реформа місцевого самоврядування дала об’єднаним територіальним громадам (ОТГ) і містам обласного значення збільшення в рази розмірів місцевих бюджетів з відповідними повноваженнями і обов’язками по впровадженню відкритої і прозорої системи управління місцевими фінансами. З іншого боку, належним чином не запрацювала система контролю дій і / або бездіяльності представників органів місцевого самоврядування, що збільшило ризики корупції і дало прецеденти повернення до «закриття» бюджетного процесу, неподання публічної інформації про бюджет за запитами громадських організацій. Немає територіальних представництв центральних органів виконавчої влади, що зобов’язані відстежувати корупційні правопорушення на місцях.

Подолати відмови від законного відкритого прозорого місцевого бюджету з боку місцевих чиновників і депутатів повинні солідарні дії інституцій громадянського суспільства по демократизації місцевого бюджетного процесу.

Але успіху можуть перешкодити поставторитарних слабке громадянське усвідомлення жителів особливо новостворених ОТГ і громад міст обласного значення півдня України, що не користуються законним правом на управління (участь і контроль) місцевим бюджетом.

Також викликом в регіоні є нестача місцевих громадських об’єднань :

а) знань бюджетного процесу, в тому числі про унікальні можливості програмно-цільового методу (ПЦМ) для досягнення відкритості прозорості та контролю ефективності місцевих бюджетів.

б) навичок моніторингу виконання місцевих бюджетів за допомогою ПЦМ.

в) знаннями і навичками ефективного оскарження порушень в компетентних органах.

Також місцеві платники податків не поінформовані про можливості та методи ефективних солідарних дій з громадськими об’єднаннями щодо захисту законних прав місцевого платника податків на максимальний соціальний ефект від бюджетних видатків. А також на доступ до публічної фінансової інформації та участь в місцевому бюджетному процесі на принципах відкритості, прозорості та доброчесності.

Це призводить до несприйняття громадських об’єднань членами місцевих громад (в тому числі бізнес — структурами, приватними підприємцями — основними суб’єктами формування місцевих бюджетів) як захисників законних прав та інтересів громадян — платників податків.

Цілі конкурсу.

  • Підвищення спроможності громадян щодо участі у бюджетному процесі місцевого рівня, та щодо застосування дієвих методів контролю ефективності виконання місцевих бюджетних/цільових програм.
  • Підвищення спроможності громадян щодо застосування механізмів поточного контролю використання бюджетних коштів через процедури тендерних закупівель.
  • Просування дієвих механізмів, що забезпечують прозорість та ефективність бюджетного процесу, та підзвітність використання бюджетних коштів, на місцевому рівні.
  • Формування сталих партнерств за участю об’єднань громадян та місцевого бізнесу, що започатковують компанію по вирішенню проблеми відповідно до спільного плану солідарних дій.
  • Відпрацювання методів залучення городян до заходів компанії з просування дієвих механізмів, що забезпечують контроль формування бюджету та використання бюджетний коштів на місцевому рівні:

б) навичками контролю органів місцевого самоврядування (ОМС) в процесі виконання місцевих бюджетів.

в) навичками дієвого оскарження в компетентних органах порушень в бюджетному процесі, в т.ч. в процедурах держзакупівель.

 

Проектна пропозиція має передбачати один чи кілька видів діяльності (наведений перелік не є вичерпним):

  • моніторинг та аналіз: — доброчесності формування доходної частини місцевих бюджетів- виявлення перешкод для участі більшої кількості підприємців у закупівлях та проведення роботи з їх усунення;
  • — процедур закупівель місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування,
  • — дотримання бюджетного законодавства на місцевому рівні, дисципліни формування та виконання бюджету
  • виявлення корупційних схем, оскарження дискримінаційних умов щодо участі у закупівлях, оскарження їх результатів;

 

Проектна пропозиція має передбачати широке інформування громадськості про хід та підсумки проекту

Географія конкурсу: міста обласного значення, об’єднані територіальні громади Миколаївської та Херсонської областей.

До участі в конкурсі запрошуються партнерства за участю об’єднань громадян (органи самоорганізації населення, громадські організації, благодійні фонди, що внесені до Реєстру неприбуткових організацій і установ) та представники місцевого бізнесу (приватних підприємців або малих /середніх підприємств).

 

Термін подачі заявок: 30 листопада 2017 р. Форма заявки на конкурс.

Тривалість реалізації проекту: не більше 5 місяців. Розмір гранту: до $800

Оголошення результатів: 25 грудня 2017 р.

Початок реалізації проектів – 01.01.2018р.

Детальна інформація у м.Вознесенську за тел. 066-31-25-963. Тетяна Зелінська

Оставить комментарий

Ваш email нигде не будет показан. Обязательные для заполнения поля помечены *

*