Не пропусти

ПОЗИЦІЯ ПРЕДСТАВНИЦТВА ЄС ЩОДО ТЕНДЕНЦІЙ У СФЕРІ ОВД

Пугая внешними врагами
Міжнародна благодійна організація «Екологія-Право-Людина» вже третє десятиліття бореться за збереження довкілля в Україні, і війна не є завадою в реалізації наших статутних завдань, хоча і ставить нові виклики. Команда ЕПЛ підтримує і буде підтримувати рішення керівництва країни, спрямовані на захист державності та післявоєнну відбудову, за умови, що при цьому буде дотримано здорового балансу усіх інтересів, в тому числі інтересу збереження довкілля та нашого права на безпечне для життя і здоров’я довкілля, закріплене ст. 50 Конституції України.
Ми також повністю підтримуємо висловлене Україною бажання приєднатися до Європейського Союзу. Але цієї мети неможливо досягти лише голосними заявами і пустими деклараціями. Повинна відбутися реальна адаптація національного законодавства до актів ЄС, в тому числі у сфері захисту довкілля. Тому ми невпинно будемо слідкувати за усіма законодавчими змінами і застерігати уряд і парламентарів від необдуманих кроків, які потенційно можуть завадити шкоди і вступу України в ЄС, і сталому розвитку України.
Багато розмов зараз точиться з приводу процедури ОВД. Висловлюються кардинально протилежні позиції – від повного скасування до застосування діючої процедури навіть в умовах воєнного часу.
Варто нагадати, що ОВД — це процес, який дозволяє прийняти правильні збалансовані рішення. Як не можна будувати без проєкту чи лікувати без діагнозу, так і не можна планувати діяльність без оцінки екологічних впливів та визначення екологічних умов діяльності. Інакше шкода довкіллю від збройної агресії в купі з невдалими рішеннями призведе до катастрофи.
ОВД не може бути «піпллес» і видаватись одним натисканням на зелену кнопку. Це складний інтелектуальний аналітичний процес.
ЕПЛ висловлювала суттєве занепокоєння прийнятим Верховною Радою України 15 березня 2022 року закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо діяльності у сфері довкілля та щодо цивільного захисту на період дії воєнного стану» (законопроєкт № 7144), яким з-під сфери дії Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» було виключено проведення відновлювальних робіт з ліквідації наслідків збройної агресії та бойових дій під час дії воєнного стану та у відбудовний період після закінчення воєнних дій.
Своїм занепокоєннями ми поділилися і з Представництвом ЄС в України, яка розділила наше занепокоєння.
Представництво ЄС вважає, Україна повинна уникати будь-яких відхилень від застосування законодавства про ОВД, а якщо такі і робляться, вони повинні бути виваженими і обґрунтованими. Представництво ЄС висловило відповідні занепокоєння міністру захисту довкілля та природних ресурсів України та пообіцяла стежити за цим питанням у їхньому політичному діалозі з урядом України.
Представництво ЄС вірить, що питання, пов’язані із захистом довкілля, повинні залишатися на політичному порядку денному навіть в ці складні часи, щоб гарантувати більш зелене та стійке майбутнє для України.
З повним текстом листа Представництва ЄС в Україні можна ознайомитися тут: https://bit.ly/37vl7ak
   Ще йде війна, а екологічний «беспредел» вже розпочався: ковш екскаватора винімає багнюку з дна р.Мертвовод та вивалює її поряд.
Величко валяє ангар  Річка — це не міська каналізація,  а живий організм з дуже складною екосистемою. І робити операцію на такому організмові повинні фахівці згідно поставленого діагнозу, а не чиновник.   Згідно діючого законодавства проведенню такої роботи повинно передувати громадське обговорення, а вже потім — розробка проєкту та його затвердження в установленному порядку.
     Не певен, що від такої «розчистки» Мертвоводу полегшає — дощі змиють багнюку в річку, а очерет  швидко розростеться по берегам — все стане ще гірше, ніж було. Робота по відновленню екосистеми річки повинна проводиться по єдиному проєкту і у відповідності до діючого законодавства.
   Є підозра, що в цьому разі, як і у  попередніх випадках,  відбувається звичайнісеньке розкрадання бюджетних коштів. В той час, коли кожна копійка повинна бути спрямованна на протидію агресії та захисту населення.  Невже грошам міського бюджету немає кращого застосування?!
  Наприклад, на захист вознесенців від ядерної катастрофи.    Триває війна. Кожної хвилини може статися ядерна катастрофа  на ЮУ АЕС.    Весь ядерний непотреб потече по Бугу до Вознесенська. А у випадку руйнації дамб ЮУ ЕК  10-метрова «цунамі» понесеться до Вознесенська.   В перші ж хвилини після ядерної аварії населення Вознесенська повинно бути оповіщеним для того, щоб своєчасно прийняти препарати стабільного йоду.
   Радіоточки «з’їв» Ахметов; завивання сирени тільки залякує; сучасні гаджети доступні далеко не кожному мешканцю міста … Тобто оповіщення гірше, ніж перед Чорнобилем. Коли і куди бігти? Жодного навчання чи інформації про евакуцію.
  І траекторія руху «цунамі» відома — необхідно прийняти відповідні заходи, щоб зберегти життя людей та інфраструктуру міста.
   Місто не готове ЗОВСІМ до цілком можливої аварії на ЮУ АЕС. А, значить, не уникнути паніки та невиправданих жертв.
   Населення навіть не має препаратів стабільного йоду та респіраторів, які влада міста повинна закупити та розповсюдити поміж усима членами громади за рахунок наших «гробових».
   Державна екологічна інспекція нічого не хоче помічати, чи слухати.  ВРУ, як завжди, поводить себе як верховна зрада. А за збереження життя в Україні воює тільки дуже нечисленна громадськість. Так, як це робить громадська організація ЕПЛ.
«Нам не страшні московські воші, нам страшні українські гниди!…» Симон Петлюра
  Сергій Колєсніков, 10.05.22

Оставить комментарий

Ваш email нигде не будет показан.