Не пропусти

Добудова ТГАЕС. Пропозиція №6

22 дні триває «підпільне» нелегітимне громадське обговорення Звіту про оцінку впливу на довкілля будівництва Ташлицької гідроакумулюючої електростанції     http://eia.menr.gov.ua/uk/case/id-564?fbclid=IwAR14zchkO-BmzkUuTr-Ohe6dcrXGNwWMFMMDSqtZtnD2ZzjWQGkuVUYo2rU

Додаток 4. Фото р.П.Буг до та після ЮУ АЕС

Якщо рахувати з 1 квітня 30 днів без вихідних, то останній день подання пропозицій — 13 травня.

Сподіваюсь, що таки вдасться примусити Абрамовського поважати Закон, а поки що направив чергову пропозицію до Звіту.

Це вже шоста.

Уповноважений центральний орган, що забезпечує доступ до звіту з оцінки впливу на довкілля та іншої доступної інформації щодо планованої діяльності —  Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України в особі державного секретаря Ярової Є.В., вул. Митрополита Василя Липківського, 35, Київ, 03035; (044) 206-31-74, (044) 206-31-01, OVD@mepr.gov.ua

 

Колєснікова Сергія Терентійовича,

вул………………………………………………..

м. Вознесенська, Миколаївської області,

56507, kolesnikov.s.t@gmail.com

 

 

У  Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля   http://eia.menr.gov.ua/uk/case/id-564?fbclid=IwAR14zchkO-BmzkUuTr-Ohe6dcrXGNwWMFMMDSqtZtnD2ZzjWQGkuVUYo2rU розміщено Звіт з оцінки впливу на довкілля будівництва Ташлицької ГАЕС.

2018416564 (реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності).

 

«Планується реалізація проєкту завершення будівництва Ташлицької ГАЕС у складі гідроагрегатів  3-6  з  поетапним  підвищенням  нормального  підпірного  рівня  (НПР) Олександрівського  водосховища  на  р.  Південний  Буг,  яке входить  до  складу Южноукраїнського  енергетичного  комплексу  (нижня  водойма  Ташлицької гідроакумулюючої електростанції ТГАЕС), до позначки +20,7 м.»

 

Надсилаю Зауваження та пропозиції  стосовно опублікованого Звіту.

 

    Пропозиція №6.   1. Зпдно п. 1.1 Статті 16  Закону України  «Про оцінку впливу на довкілля»   (1) тимчасово  заборонити (зупинити) будівельні  роботи,  які проводить замовник з реалізації  суміжних проектів ≪Завершения буд1вництва Ташлицької ГАЕС у складі пдроагрегапв 3-6 з поетапним шдвищенням нормального шдшрного р1вня (НПР) Олексанрівського водосховища на р. Південний Буг до позначки +20,7 м.≫ та ≪Реконструкщя системи техшчного водопостачання. Робота блоюв 1…3 на Ташлицькому водосховищу та бризкальних басейнах Южно-Української АЕС».

  1. Зпдно п 2 статп 15 та п.1 ст.6 Закону (1) притягти осіб, винних в порушенні законодавства про оцінку впливу на довкілля, до дисциплінарної, адміністративної, цивільної чи кримінальної відповідальносп.

Обгрунтування.

Згідно п.2.10 ст.6 Закону (1) Звіт включає  усі зауваження і пропозиції, що надійшли до уповноваженого територіального органу, а у випадках, визначених частинами третьою і четвертою статті 5 цього Закону, — до уповноваженого центрального органу після оприлюднення ними повідомлення про плановану діяльність, а також таблицю із зазначенням інформації про повне врахування, часткове врахування або обґрунтування відхилення отриманих під час громадського обговорення зауважень та пропозицій, що надійшли в порядку, передбаченому частиною сьомою статті 5 цього Закону;

На аркуші 436 Звіту п.19.1  викладена Пропозищя №1:

    п.1.6  Статті 15 Закону (1)  визнаає  правопорушенням у сфері оцінки впливу на довкілля провадження планованої діяльності, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, без здійснення такої оцінки та отримання рішення про провадження планованої діяльності.

   Зараз замовник планової діяльності активно проводе будівельні роботи по двом суміжним проектам, які підлягають  оцінці впливу на довкілля. Це — проект «Завершення будівництва Ташлицької ГАЕС у складі гідроагрегатів 3-6 з поетапним підвищенням нормального підпірного рівня (НПР) Олександрівського водосховища на р. Південний Буг до позначки +20,7 м.». та проект  «Реконструкція системи технічного водопостачання. Робота блоків 1…3 на Ташлицькому водосховищі та бризкальних басейнах Южно-Української АЕС». Цей роєкт передбачає те, що неприпустиме з точки зору використання водних ресурсів р. П.Буг — суттєве збільшення споживання річкової води, протиправне підвищення рівня Олександрівського водосховища до НПУ 20,7м, використання частини технічної водойми-охолоджувача  ЮУ АЕС у якості верхньої водойми ТГАЕС, …

  Обидва ці проекти замовник  реалізує без проведення екологічної експертизи ( або такими, що втратили чинність) та без оцінки впливу на довкілля.

  Згідно  п.1.1 Статті 16  Закону (1)  Діяльність суб’єктів господарювання незалежно від форми власності, що провадиться з порушенням законодавства про оцінку впливу на довкілля, може бути  тимчасово заборонена (зупинена)…

Згідно п. 2 статті 15 Закону (1)  Особи, винні в порушенні законодавства про оцінку впливу на довкілля, притягаються до дисциплінарної, адміністративної, цивільної чи кримінальної відповідальності.

   Пропоную :

  1. Згідно п.1.1 Статті 16 тимчасово заборонити (зупинити) будівельні роботи, які проводить замовник з реалізації вказаних проектів .
  2. Згідно п 2 статті 15 Закону (1) притягти осіб, винних в порушенні законодавства про оцінку впливу на довкілля,до дисциплінарної, адміністративної, цивільної чи кримінальної відповідальності.

 

У Звіті ця пропозиція відхилена.  Мотивування: «На сьогодні  буд1вельш роботи ведуться по добудов1 3-го агрегату в рамках проекту, затвердженого розпорядженням Кабшету М1шстр1в Укршни No 1036 в1д 21.11.2007 р.»

Ця відповідь  не відповідає дійсності.    Насправді  замовник планової  д1яльносп вже багато років активно проводе буд1вельш роботи по двом сум1жним проектам, які п1длягають оцінці впливу на довкілля.  Про цей факт  свідчить інформація, яка публікується на офіційних сайтах ЮУ АЕС та Енергоатому:

     «На майданчику Южно-Української АЕС 27 лютого під головуванням керівника Дирекції з інвестицій і перспективного розвитку ДП «НАЕК «Енергоатом» Тетяни Амосової відбулося виїзне засідання оперативного штабу з реконструкції системи техводопостачання та добудови Ташлицької ГАЕС.  Одним з головних питань, винесених на розгляд, була підготовка плану заходів з виходу енергокомпанії на ринок допоміжних послуг з урахуванням потужностей гідроакумулюючої станції

«Учасниками щомісячного об’єднаного будівельного штабу були представники дирекції Енергоатома, Южно-Українського енергокомплексу, фахівці ВП «Атомкомплект», проєктних інститутів, генерального підрядчика»

«На нараді розглянули також питання спорудження 4, 5 та 6 гідроагрегатів ТГАЕС. Для цього планують залучити як українських, так і зарубіжних виробників гідротехнічного обладнання. Можливості добудови вже в середині березня вивчатимуть технічні фахівці однієї з провідних європейських компаній.»

«Хід реалізації, питання фінансування та плани закупівель за проєктом «Реконструкція системи технічного водопостачання. Робота блоків 1..3 на Ташлицькому водосховищі та бризкальних басейнах Южно-Української АЕС» було останнім на порядку денному. Сьогодні будівельники працюють над першим пусковим комплексом. До нього входять два насосні агрегати з двома бризкальними басейнами, які мають запрацювати до кінця нинішнього року.»

«Спорудження гідроакумулюючої електростанції триває. Наказом президента ДП «НАЕК «Енергоатом» від 12 березня 2019 «Про затвердження проєкту завершення будівництва Ташлицької ГАЕС. Введення гідроагрегатів №№ 3-6 (м.Южноукраїнськ Миколаївської області (Коригування)» визначено введення в експлуатацію шести гідроагрегатів ТГАЕС загальною потужністю 906 МВт»   https://www.sunpp.mk.ua/uk/article/8542-na-yuuaes-obgovoryly-vyhid-potuzhnostey-tashlyckoyi-gaes-na-rynok-dopomizhnyh-poslug , 28.02.2021

Як видно з публікацій,  паралельно з добудовою Ташл. ГАЕС форсується  реалізація суміжного проекту “Реконструкція системи технічного водопостачання. Робота блоків 1…3 на Ташлицькому водосховищі та бризкальних басейнах Южно-Української АЕС”

(Коригування)”    https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/956-2018-%D1%80?fbclid=IwAR0MfrxlUo8jQwl04uIY1HWb0ofMhHETC0gRWRQXzvFhd18GfsL6jVhYy9s#Text

Цей проєкт було затверджено Розпорядженням Кабінету МіністрівУкраїни 5 грудня 2018 р. № 956-р . Але він не пройшов ОВД згідно до Закону Про ОВД 2017 року.  Тому його реалізація є протизаконною.

Чому проект “Реконструкція системи технічного водопостачання. Робота блоків 1…3 на Ташлицькому водосховищі та бризкальних басейнах Южно-Української АЕС” є вкрай небезпечним та потребує проведення ОВД згідно з Законом про ОВД?

З введенням в експлуатацію першої черги  ГАЕС потужністю 300 МВт дзеркало Ташлицького водосховища зменшилось з 8,6 км² до 8,5 км², а після введення в експлуатацію Ташлицької ГАЕС у повному обсязі потужністю 900 МВт його площа складе 7,3 км². При такій площі ставка-охолоджувача без бризкальних басейнів проблемна спільна робота в літній період навіть двох енергоблоків АЕС. https://www.sunpp.mk.ua/uk/publications/7172

Тобто обидви проекти  (добудова Ташл. ГАЕС та Реконструкція) є замаскованими частинами  одного забороненого проекту ЮУ ЕК 1976 року. Технічні проблеми ЮУ АЕС вирішуються за рахунок збільшення навантаження на водні ресурси Південного Бугу та здоров`я населення. Докази викладені у Пропозиціях №1-5.

« Подводя итоги заседания оперативного штаба, его руководитель — вице-президент ГП НАЭК «Энергоатом» Айдын Айсин отметил, что в целом работы по реконструкции системы технического водоснабжения ЮУАЭС выполняются согласно графику. «Я пока не вижу причин, по которым можно было бы судить, что что-то будет не реализовано в отведенные сроки, — подчеркнул он. — Оптимизма у всех достаточно. Компания «Энергоатом» считает своим долгом осуществить намеченные планы в срок и с надлежащим качеством, поскольку этот объект в дальнейшем позволит развиваться Южно-Украинскому энергокомплексу, в том числе и в части строительства новых блоков».    https://www.sunpp.mk.ua/ru/news/news_sunpp/4076

Наведена вище офіційна інформація свідчить про активні будівельні роботи з реалізації вказаних суміжних проектів, без проведення процедури ОВД згідно Закону (1).

Про активнвні будівельні роботи на ЮУ АЕС є інформаця і у соціальних мережах:

13 августа 2019 г.  ·

На березі Південного Бугу розпочато спорудження насосної станції №2 для додаткого наповнення Ташлицького водосховища. Під час підготовки майданчика для будівництва частково знищено стару камінну споруду господарського призначення, яка слугувала сховищем готової продукції для водяного млина. Ще в 80-і роки минулого століття цей льох використовувався надійним укриттям від дощу багатьом любителям подорожей.. На жаль, втрачено ще одну пам’ятку нашої історії. А як вплине це будівництво на наше майбутнє?   https://www.facebook.com/groups/385713001798648/user/100022503380020

 

«Анатолий Ненько

Говорили — балакали. А тим часом енергетики закінчують спорудження нової потужної насосної станції на річці і перекрили трасу для створення потужного відовідводу з Бугу до охолоджувальних споруд АЕС. Наступний етап — перекриття Ташдика для створення збільшеного обсягу води для верхньої водойми Ташлицькоі ГАЕС.»    https://www.facebook.com/groups/385713001798648/?multi_permalinks=412051835831431¬if_t=group_activity¬if_id=1491155146343421

Згідно  п.1 ст.6 Закону (1)  Суб’єкт господарювання … несе відповідальність за достовірність наведеної у звіті інформації згідно з законодавством.  Тому відповідальність за таку аргументацію відхилення пропозиції, як і за проведення робіт без дотримання процедури ОВД,  повинна нести НАЕК Енергоатом.

 

Посилання.

  1. Закон України Про оцінку впливу на довкілля https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2059-19#Text

22.04.2021 року                             Сергій Колєсніков

«Бо вже треба хвилюватися не тільки про те, яку планету ми дітям та внукам залишимо, а як виживати в теперешні часи»   (Алла Сорочан-Кулиш)

Оставить комментарий

Ваш email нигде не будет показан.