Не пропусти

Добудова ТГАЕС. Пропозиція №5

 

lodka-na-vode

Першого квітня Енергоатом нелегітимно оголосив про початок процесу громадського обговорення Звіту про оцінку впливу на довкілля будівництва Ташлицької гідроакумулюючої електростанції.

Зараз наш земляк-адвокат  вивчає можливість подання позову проти міндовкілля, яке повинне було автоматичн генерувати дату подання оголошенння про початок громадського обговоренння.

Але не зробило цього вже протягом трьох тижнів. А ще воно не відповідає на листи та не публікує надані пропозиції.

Це — злочин. Спочатку вибрали час проведення громадського обговорення тоді, коли карантин розігнав людей по домівкам. Все громадське обговорення відбувається тільки на папері. Та й цей процес зробили темним та без дати початку та закінчення.

Схоже, що Енергоатом та міндовкілля виконують одне завдання — провести громадське обговорення так, щоб … його не проводити. А запустити ТГАЕС у шахрайський спосіб.

У мера міста є більше можливостей, але ні мера, ні  його юридичний відділ не видно і не чутно. Хоча ми їх утримуємо саме для того, щоб вони дбали про мешканців міста.

Небезпека для вознесенців — будівництво ТГАЕС позбавить нас питної води (дивися попередні Пропозиції)

Якщо таки залишать дату початку обговорення 1 квітня. Тоді 30 робочих днів минуть 13 травня (тільки з врахуванням вихідних у суботу та неділю)

Не чекаючи допоки двері зачинять, треба надсилати до міндовкілля свої заувження та пропозиції стосовно ТГАЕС.  Закон надає нам право не доводити свої аргументи — це справа замовника діяльності.

Читаю Звіт та надсилаю свої Пропозиції.   Сьогодні роздрукував, підписав, зробив скан та відправив Пропозицію №5

 

Уповноважений центральний орган, що забезпечує доступ до звіту з оцінки впливу на довкілля та іншої доступної інформації щодо планованої діяльності —  Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України в особі державного секретаря Ярової Є.В., вул. Митрополита Василя Липківського, 35, Київ, 03035; (044) 206-31-74, (044) 206-31-01, OVD@mepr.gov.ua

 

Колєснікова Сергія Терентійовича,

вул……………………………………………….

м. Вознесенська, Миколаївської області,

56507, kolesnikov.s.t@gmail.com

 

 

У  Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля  http://eia.menr.gov.ua/uk/case/id-564?fbclid=IwAR14zchkO-BmzkUuTr-Ohe6dcrXGNwWMFMMDSqtZtnD2ZzjWQGkuVUYo2rU розміщено Звіт з оцінки впливу на довкілля будівництва Ташлицької ГАЕС  2018416564 (реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності).

«Планується реалізація проєкту завершення будівництва Ташлицької ГАЕС у складі гідроагрегатів  3-6  з  поетапним  підвищенням  нормального  підпірного  рівня  (НПР) Олександрівського  водосховища  на  р.  Південний  Буг,  яке входить  до  складу Южноукраїнського  енергетичного  комплексу  (нижня  водойма  Ташлицької гідроакумулюючої електростанції ТГАЕС), до позначки +20,7 м.»

Надсилаю Зауваження та пропозиції  стосовно опублікованого Звіту.

Пропозиція №5. Планова діяльність Будівництво ТГАЕС повинна бути відхилена у зв`язку з порушенням ст. 82 Водного Кодексу України.

Обгрунтування.

У п.  3.3.5 Звіту  Дотримання вимог Водного кодексу Украши при заповненш

Олександр1вського водосховища на р.П.Буг до НПР 20,70 м  написано: «щоб позитивно вир1шити проблему заюнчення буд1вництва Ташлицько! ГАЕС 1 не порушувати статно 82 Водного кодексу Укршни необхщно:

1 Побудувати Олександр1вське водосховище з вщмИкою нормального шдшрного рь

вня 20,70 м 1 заповнювати його тшьки у середшй чи значний по водносп р1к в перюд про-

ходження весняного водопшля.

2 У маловодш роки обов’язково погоджувати режим роботи водосховища з Державным агентством водних ресурав Украши.»

 

Таке вільне базарне тлумачення Водного Кодексу України Енергоатомом приведе до того, що кожен замовник планової діяльності зможе  писати : «Таким чином, щоб позитивно вир1шити проблему закінчення буд1вництва ….  1 не порушувати статтю 82 Водного Кодексу України необхідно:…»

Закон є Закон. Його треба виконувати, а не підлаштовувати під конкретний проект.

«Згідно з даними Держводгоспу України (лист № ВХ/01-663 від 27.11.96) реалізація проекту ( Ташл. ГАЕС) протирічить вимогам прийнятого у 1995 році Нового Водного Кодексу України. Так, стаття 82 вказаного Кодексу, з метою збереження гідрологічного та санітарного стану річок , однозначно ЗАБОРОНЯЄ споруджувати у їх басейнах водосховища і ставки загальним обсягом більше обсягу стоку річок в розрахунковий маловодний рік.  Для Південного Бугу об’єм зарегульованого водосховищами і ставками стоку вже зараз становить 1,6 млрд. куб.м, тоді як сток маловодного розрахункового складає лише 1,3 млрд.куб.м. Тобто, межа допустимої зарегульованості стоку річки і без заповнення Олександрівського в-ща  вже перевищена.  З точки зору виконання вимог Водного Кодексу, створення у таких умовах Олександрівського в-ща НЕПРИЙНЯТНЕ…» (1).

Порушенння ст. 82 ВКУ при підвищенні рівня Олександрівського водосховища до НПУ 16,0 метрів ВЖЕ викликало суттєві негативні зміни в екосистемі Південного Бугу та стані здоров`я населення (дивись Пропозицію №1).  І довело, що підвищенння зарегульованності річки однозначно викликає погіршення її стану.

Тому у сучасних реаліях сталого зменшення водності Південного Бугу, зміни клімату та дефіциту питної води базуючись на статті 3 Конституції України та виходячи з вищих інтересів держави

розмова може йти не про підняття рівня Олександрівського водосховища, а про приведення зарегульованності Південного Бугу у  відповідність до ст. 82 ВКУ.

Посилання

  1. Лист міністра екології України Ю. Костенко «Про Ташликську ГАЕС» від 13.01.1997 №10-3-21

Обсяг водосховищ П.Бугу — ретушь

Додатки.

  1. Довідка про обсяг зарегульованності Південного Бугу

2. Довідка про сток Південного Бугу Сток Південного Бугу

21.04.2021 року                      Сергій Колєсніков

 

Оставить комментарий

Ваш email нигде не будет показан.