Не пропусти

На Миколаївщині планують утворити тільки три райони! Вознесенськ підпорядковуватиметься обєднанному Первомайському району, Вознесенського району не буде

«Згідно концепції, яку презентував уряд Володимира Гройсмана, у нашій області буде  три райони.

 

 

Реформа має бути закінчена до 2020 року. Дублювання функцій заважає розвитку. Рішення мають прийматися на місцях, а державні функції мають виконувати тільки органи державної влади.

Проект рефорими передбачає, що Вознесенській район буде ліквідовано та приєднано до Первомайського.

Вцілому планується створити Миколаївський, Баштанський, Первомайський райони.

Нагадаємо, у ВРУ зареєстрований проект закону про створення в Миколаївській області чотирьох районів, в тому числі і Вознесенського району (нижче).

Варто відзначити, що після оприлюднення проекту реформування районів він набув широкого резонансу в Україні, і «лоббі» певних областей у вигляді нардепів добились збільшення числа районів по своїм областям (на 1-2 райони).

Миколаївські нардепи, на цьому напрямку, якщо і працюють то поки без результатів.

КРІМ ТОГО, враховуючи намір реформаторів  ліквідувати інститут «міст обласного значення», місто Вознесенськ буде напряму підпорядковуватись обєднаному Первомайському району.

Попередня, приблизна  карта районування Миколаївської області.

download

Вся Україна до 2020 року має складатися з об’єднаних територіальних громад, при цьому шляхом укрупнення має бути створено близько ста районів.

При цьому уряд представив відповідну інфографіку, з якої видно що на 2020 рік у більшості областей передбачається створити три-чотири райони замість десятків існуючих.

“Нам треба сформувати нові спроможні райони, тому що ми розуміємо проблематику, коли створюються громади, і райони є різні за кількістю, за можливостями. Однозначно, нам потрібно буде робити укрупнення районів, і це абсолютно є нормальний і невідворотній шлях. Ми маємо зробити біля ста районів в країні”, – зазначив прем’єр, виступ якого транслював канал “Еспресо”.

За його словами, укрупнення районів в Україні – це “не питання кількості, а питання якості”.

На думку Гройсмана, краще мати 100 районів з “якісними” повноваженнями, фінансовими ресурсами, із владою, яка буде адекватно сприймати запити громадян і приймати рішення.

Станом на 2007 рік в Україні було 490 районів (без районів у містах).

Крім того, на думку Гройсмана, в Україні має бути створено 1600 ОТГ.

“Ми пройшли перший етап реформи децентралізації, – заявив глава уряду. – Зараз ми маємо вийти на новий етап реформи децентралізації, щоб в 2020 році всі необхідні рішення були ухвалені, і ми мали всю територію України, яка буде формуватися з відповідних самодостатніх, спроможних громад”.

Також Володимир Гройсман заявив, що до 2020 року потрібно провести місцеві вибори.

Прем’єр розповів, що уряд має сім пріоритетів та вже затвердив календарний графік нової хвилі децентралізації. Орієнтовний термін ухвалення всіх потрібних рішень – близько 600 днів (півтора року).

“Він включатиме прийняття нового законодавства щодо в тому числі прийняття рішення і створення вже мапи нових громад, й затвердження перспективних планів по всіх областях”, – пояснив глава Кабміну.

Також передбачений новий закон про службу в органах місцевого самоврядування.

“У лютому ми можемо вийти на фундаментальне рішення – зміни до Конституції у частині децентралізації та місцевого самоврядування”, – заявив прем’єр.

 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту Закону України «Про зміну меж районів Миколаївської області»

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Відповідно до п. 29 статті 85 Конституції України, до повноважень Верховної Ради України належить встановлення і зміна меж районів.

В ході реалізації Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад», станом на листопад 2018 року, створено понад 800 об’єднаних територіальних громад (ОТГ), з них в Миколаївській області — 41 з 43, запланованих відповідно до Перспективного плану формування спроможних громад області (із внесеними змінами). Об’єднані територіальні громади охоплюють 50 % площі Хмельницької області. Понад 60 % населення області вже входить у склад ОТГ без міст обласного значення. 57 % рад базового рівня прийняли рішення щодо формування об’єднаних територіальних громад на території Хмельницької області.

Лише 2 з 19 районів області не мають створених ОТГ, а у 12 районах районний центр є також центром ОТГ. Площа 8 районів більш як на 50 % покрита створеними ОТГ.

Відповідно до Бюджетного кодексу України, ОТГ перебирають на себе майже всі повноваження, які належали до компетенції районних рад. Таким чином, функціонування останніх стає неефективним через фактичну відсутність чи істотне зменшення функцій. Це створює соціальну напругу та непрості відносини між районною ланкою влади та новоствореними громадами.

Таким чином, настали передумови для зміни меж існуючих районів.

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою зазначеного законопроекту є забезпечення ефективної системи функціонування місцевого самоврядування та органів виконавчої влади на субрегіональному рівні.

Наведена мета реалізується у положеннях законопроекту, якими передбачається зміна меж районів, які охоплюватимуть територію всіх адміністративно-територіальних одиниць базового рівня — міських, селищних, сільських територіальних громад.

3. Загальна характеристика і основні положення проекту Закону

Законопроектом передбачається розширення меж Миколаївського, Баштанського, Вознесенського, Первомайського районів.

Межі Миколаївського, Баштанського, Вознесенського, Первомайського районів встановлюються по зовнішній межі територій міських, сільських, селищних територіальних громад районів, що входять у їх склад.

Для забезпечення надання соціальних послуг на територіях, які не входять до складу ОТГ чи міст обласного значення зберігаються районні ради, як, відповідно до законопроекту формуються шляхом включення до їх складу депутатів районних рад, що приєднуються до них. Це дозволяє забезпечити неперервність публічної влади та представництва в районній раді обраних депутатів від відповідних територій до кінця їх каденції в 2020 році.

Законопроект передбачає порядок виконання бюджетів на перехідний період аналогічний тому, який встановлений для новостворених об’єднаних територіальних громад, а також правонаступність прав та обов’язків рад, які реорганізовуються, порядок передачі майна районних рад та районних державних адміністрацій до органів на субрегіональному рівні.

Оскільки даним актом передбачається норми, які регулюють відносини в частині правонаступництва, реорганізації органів місцевого самоврядування, органів виконавчої влади, він подається у формі закону, а не постанови Верховної Ради України.

4. Стан нормативно-правової бази у цій сфері правового регулювання

Основними нормативно-правовими актами у даній сфері правового регулювання є: Конституція УкраїниЄвропейська хартія місцевого самоврядування, ратифікована Законом України N 452/97-ВР від 15.07.97 р.

5. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація законопроекту не потребуватиме додаткового фінансування з державного та місцевих бюджетів і здійснюватиметься в межах виділених бюджетних асигнувань на утримання органів місцевого самоврядування та державних адміністрацій. Очікується підвищення ефективності використання публічних коштів через уникнення дублювання функцій.

6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття акта

Прийняття відповідного Закону сприятиме удосконаленню державного управління як в системі місцевого самоврядування, так і виконавчої влади.

Народні депутати України

Оставить комментарий

Ваш email нигде не будет показан.