Не пропусти

Чекаємо у Вознесенському ЦНАПі послуги видачи біометричних паспортів, на яких місто може заробити! Алгоритм дій

Наразі вознесенці лише чекає біометричні паспорти у ЦНАПі. Як на цьому може заробити місто, читайте у статті нижче, та багато іншого про покращення роботи центру.

screenshot_3

Як запровадити видачу у ЦНАП біометричних паспортів? Алгоритм дій!

Уже більше року біометричний паспорт громадянина України можна отримувати у ЦНАП. Втім, попри наявність законодавчого підґрунтя, що уможливлює надання подібної послуги у ЦНАП, далеко не всі центри надання адмінпослуг її запровадили.

Завдяки змінам у Законі про Єдиний державний демографічний реєстр, що відбулися у 2016 році, центри надання адміністративних послуг було визначено суб’єктами, які наділено повноваженнями щодо прийняття заяв-анкет для внесення інформації до Єдиного державного демографічного реєстру та видачі паспорта громадянина України.

Забезпечення реалізації цих повноважень передбачає значні витрати ресурсів – перш за все фінансових. Також необхідною є організаційна робота із налагодження комунікації із територіальним органом Державної міграційної служби України, проведення навчання та стажування адміністраторів. Втім, надання цих послуг дає «непогані дивіденди» у вигляді суттєвого збільшення надходжень до місцевого бюджету. Загалом, надання «паспортних послуг» через ЦНАП є виправданим із таких причин:

  • витрати на придбання робочих станцій окупаються вже через 7-10 місяців;
  • отримання паспорту через ЦНАП дозволяє зробити цю послугу максимально доступною і зменшити часові та грошові витрати;
  • вигідність отримання паспорту через ЦНАП очевидна – ЦНАП не бере додаткових грошей за свою роботу – громадянин платить лише передбачені законодавством платежі (держмито).

Станом на 1 березня 2018 року, за даними Державної міграційної служби, повноваження із надання «паспортних послуг» виконують 74 міста/селища/села у 23 областях (в т.ч. м. Київ). Варто звернути увагу на досвід Дніпропетровської області, де «паспортні послуги» надаються в селі Олександропіль, яке не є навіть центром об’єднаної територіальної громади.

Важливо зазначити, що на сьогодні, «паспортні послуги» надаються лише у 13 містах-обласних центрах: Києві, Вінниці, Луцьку, Дніпрі, Житомирі, Івано-Франківську, Львові, Одесі, Полтаві, Рівному, Сумах, Харкові, Чернігові.

Спілкування із керівниками ЦНАП показало ─ не всі розуміють що саме необхідно зробити для запровадження надання «паспортних послуг»? Які саме процедури необхідно пройти для цього?

Офіс реформи адміністративних послуг (EDGE), спільно із Центром надання адміністративних послуг «Прозорий офіс» м. Харкова, підготували покроковий алгоритм дій, приклади документів, які необхідно розробляти, та вимоги ДМС для обладнання (специфікацію).
Сподіваємось, ця інформація стане вам у нагоді.

Розвиток мережі ЦНАП за І квартал 2018 року

Посилання на Міністерство економічного розвитку та торгівлі України та Офіс реформи адміністративних послуг обов’язкове

Порядок створення об’єднаного ЦНАП між РДА та ОМС/ОТГ

Експертами запропоновано порядок створення об’єднаного ЦНАП між РДА та ОМС/ОТГ.

Оскільки, більшість ОТГ планує утворювати власні ЦНАП, Мінекономрозвитку разом із Мінрегіон та проектами міжнародної технічної допомоги підтримує утворення ЦНАП в ОТГ, шляхом об’єднання ЦНАП при РДА із ЦНАП, який утворений ОТГ. Метою створення такого ЦНАП – підвищення рівня надання адміністративних послуг як для населення ОТГ, так і для жителів населених пунктів відповідного району, які на даний час не увійшли до складу ОТГ. Таким чином, обслуговування усіх мешканців району у ЦНАП ОТГ може пришвидшити процес формування ОТГ у такому районі.

Офіс реформ адміністративних послуг спільно із Мінекономрозвитку та Мінрегіоном розробили порядок створення такого ЦНАП. Він стане у нагоді для ОТГ та РДА, які вирішили об’єднати ЦНАП ОТГ та РДА, але через відсутність чітко визначеного порядку створення такого ЦНАП не у змозі це виконати.

Розробники пропонують створювати об’єднані ЦНАП шляхом укладання угоди про співробітництво у сфері надання адміністративних послуг. Порядок підготовки такої угоди та її зміст ви знайдете далі.

Довідка

На кінець 2017 року в Україні при районних державних адміністраціях працювало 454 ЦНАП.

Однак, згідно до положень Концепції реформи місцевого самоврядування (ухвалена Розпорядженням КМУ від 01.04.2017 №333-р), районний рівень адміністративно-територіального устрою буде реформовано, слідом за місцевими.

За три роки впровадження реформи децентралізації в Україні було утворено 665 ОТГ. Частина адміністративних центрів ОТГ розміщується у населених пунктах, які є одночасно центрами сільських районів – райцентрами.

Як у ЦНАП організувати отримання відомостей із ДЗК?

Офіс реформи адміністративних послуг (EDGE) продовжує практику розробки та поширення покрокових алгоритмів дій (з прикладами документів, які необхідно розробляти, та вимогами спеціально уповноважених органів влади для обладнання (автоматизованих робочих місць)), щодо запровадження надання певних адміністративних послуг в центрах надання адмінпослуг (ЦНАП).

З прийняттям Закону України від 10 грудня 2015 р. № 888 “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг” (далі – Закон), адміністратори центрів надання адміністративних послуг та уповноважені посадові особи виконавчих органів місцевого самоврядування отримали можливість надавати відомості з Державного земельного кадастру (зокрема, Витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку).

Державне підприємство “Центр державного земельного кадастру”, як адміністратор ДЗК, здійснює заходи, спрямовані на виконання вимог Закону, зокрема, надаючи відповідний доступ до ДЗК.

Звісно, забезпечення реалізації цих повноважень передбачає дотримання певних вимог щодо технічного забезпечення та рівня освіти у адміністратора (уповноваженими посадовими особами виконавчих органів місцевого самоврядування), але задоволення потреб жителів відповідної громади є набагато ціннішим. Тому місцева влада має бути зацікавлена у пошуку шляхів виконання вказаних вище вимог та забезпечення надання цих послуг.

Представлений Алгоритм було розроблено з урахуванням матеріалів, розміщених на офіційному веб-сайті Центру Державного земельного кадастру (http://dzk.gov.ua/?page_id=355)

Сподіваємось, ця інформація стане вам у нагоді.

http://cnap.in.ua/

Оставить комментарий

Ваш email нигде не будет показан.