Це заслуга Фінансового управління міської ради, головних розпорядників коштів міського бюджету чи це особливість проведення громадського аудиту ? — Коли достатньо своєчасно оприлюднити бюджетну програму на сайті міста?
10 жовтня 2017 року відбулася презентація підсумків першого етапу проекту «Ефективні та доброчесні місцеві бюджети у 5-ти областях півдня та сходу України», який проводиться громадською організацією «Фонд розвитку міста Миколаєва» (далі ФРММ) за підтримки Посольства Великої Британії в Україні з травня 2017 р.
В рамках проекту протягом травня – вересня 2017р. експертами ФРММ проведено громадській аудит (первинне діагностування) оцінки рівня доброчесності, запровадження ПЦМ у бюджеті 2017 р. та прогнозної ефективності використання бюджетних коштів для вознесенської і миколаївської міських громади; міської Баштанської і селищної Воскресенської ОТГ та 20 місцевих громад Херсонської, Одеської, Дніпропетровської, Луганської області.
Лідером доброчесності серед 13 міст обласного значення є м. Вознесенськ (74,12 з 125 балів). А м. Миколаїв отримав третє місце (55,51 з 125 балів). Про це повідомила експерт громадської організації ФРММ Тетяна Золотухіна.
Таким чином, протягом першого етапу проекту визначено індекси доброчесності, відкритості, прозорості місцевого бюджетного процесу а також прогнозну оцінку ефективності використання бюджетних коштів громади з відповідними рекомендаціями для всіх громад, які приймали участь в проекті.
Але, якщо перша половина презентації відбувалася в спокійній, майже в «заколисуючій» обстановці, то друга половина відзначилися емоційними, спонтанними виступами помічника-депутата Івахненко В.М., голови постійної комісії з питань депутатської діяльності, законності, правопорядку та зв’язків з громадськістю Кондратєнкова Ю.М.
Спровокувала ці виступи начальник Фінансового управління міської ради Москаленко В.В., яка, вкотре, намагалася довести, що представники громадських організацій – це люди, які не мають необхідних знань, досвіду, і що повар повинен варити страви — , а не аналізувати виконання бюджету. І що громадський аудит міської громадської організації «Вознесенська асоціація розвитку місцевої демократії» — це не серйозне дослідження громадської організації з залученням відповідних експертів, а «висновки не спеціалістів, які нічого не розуміють у міському бюджеті!»
Ще раз нагадуємо, що із 5-ти припущень цієї громадської організації – Державний аудит підтвердив правильність 4-х з них!.
Якби ця організація була б не права, — їм би надали відповідь про те, що «Ваша інформація не підтвердилася».
Голова ГО «ВАРМД» Тетяна Зелінська надала свої факти використання місцевого бюджету у 2015-2016 роках не за призначенням, що були виявлені за результатами проекту у 2016 році. І ці факти були підтверджені у Звіті аудиту Державної служби.
Які докази ще потрібні для міської влади?
Тому, вкотре, звертаємося до всіх працівників бюджетної сфери, працівників Управлінь та відділів міської ради – слухайте своїх керівників, але почуйте і громадські організації міста!
Порівняйте факти використання коштів міського бюджету з тим, що мало бути і що є ?
І взагалі! На сьогодні самою нормальною позицією до будь-якої інформації – є її критичне сприйняття!
Для кого ця інформація? Що вона вирішує? І кому це вигідно?
Саме з цієї позиції громадські організації міста ( окремі, звичайно) і оцінюють дії міської влади.
Саме так повинні оцінювати дії влади і громадяни міста, які довірили окремим особам очолити міську владу, і , я думаю, будуть проти того , щоб їхні гроші витрачалися на утримання одного з заступників міського голови в розмірі 20 тис.грн. …. ( з врахуванням премії у 160%)…
Без їхньої на це згоди!