Не пропусти

Чи ефективно використовуються фінанси громад міст Миколаєва та Вознесенська, об’єднаних громад Баштанки та Мостового?

Чи ефективно використовуються фінанси громад міст Миколаєва та Вознесенська, об’єднаних громад Баштанки та Мостового?
Як це перевірити за допомогою програмно-цільового методу?
Саме на ці питання має дати відповідь  громадській аудит місцевих фінансів цих громад в   рамках проекту «Ефективні та доброчесні місцеві бюджети у 5-ти областях півдня і сходу України», якій реалізує ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» в рамках діяльності Громадського Партнерства «За прозорі місцеві бюджети!» за підтримки Посольства Великої Британії в Україні.

bez-nazvaniya
Мета проекту: запровадити в бюджетний процес 20 пілотних громад із 5-ти областей півдня і сходу України принципи демократичного розвитку шляхом моніторингу доброчесності впровадження програмно-цільового методу (ПЦМ), ефективності витрачання коштів місцевих громад та навчальної, коуч — підтримки партнерських проектів з підвищення ефективності і доброчесності бюджетів пілотних громад, що поєднують дії органів публічної влади та громадські ініціативи.
Але попередньо було проведено 2 двохденних навчання для посадових осіб органів місцевого самоврядування 11-12 червня та  представників місцевих громадських організацій і депутатів міст обласного значення та об’єднаних територіальних громад області 13-14 червня 2017 року Миколаївської та Одеської областей.
Що таке доброчесність місцевого бюджету?
Це дисципліна виконання Бюджетного Кодексу України при формуванні та використанні коштів місцевого бюджету.
Саме цю дисципліну у використанні коштів місцевих бюджетів і буде перевірено в ході громадського аудиту.
Проект складається з 2-х етапів.
Перший – червень-липень 2017 року – первинний громадський аудит, в ході якого будуть проаналізовані бюджетні програми управлінь та відділів та надані відповідні рекомендації органам місцевого самоврядування міста Вознесенська та інших громад.
Другий – листопад 2017 – травень 2018 року – громадський аудит  ефективності виконання місцевих бюджетів  за 2017 рік шляхом аналізу бюджетних програм в рамках програмно-цільового методу.
Для довідки.
Вперше в історії країни програмно-цільовий метод повинен використовуватися в усіх, без винятку, органах  місцевого самоврядування з 1 січня 2017 року.
В чому ж відмінність програмно-цільового методу формування та витрачання місцевих бюджетів від звичної процедури виділення коштів по напрямкам — освіта, медицина, соціальний захист тощо?
А відмінність в тому, що раніше спочатку виділялися кошти, а потім вже вирішували, що за ці кошти можна зробити.
Тепер же, перед тим, як запросити кошти – управління чи відділ мають визначити показники результативності виконання цих коштів.
Наприклад, якщо необхідно відремонтувати дорогу, то необхідно вказати:
1.скільки кв.метрів необхідно відремонтувати
2.скільки коштує 1 кв. метр ремонту цієї дороги
3.який % складає ця дорога від кількості всіх доріг, які необхідно відремонтувати в місті
Як показує поверховий огляд бюджетних програм Управління житлово-комунального господарства та капітального будівництва Вознесенської міської ради – саме з визначенням цих показників і є проблеми у працівників. Обсяги капітального ремонту доріг, наприклад, при формуванні бюджетних запитів, вказуються у різних показниках – куб.м, кілометр, або в квадратних метрах. Порівняти ці обсяги робіт и визначити вартість 1 кв.метру ремонту тієї чи іншої дороги неможливо.
Тому, саме після проведення громадського аудиту всіх бюджетних програм головних розпорядників коштів для них будуть підготовлені відповідні рекомендації після першого етапу.
Якщо ж ці рекомендації не будуть враховані і по підсумках другого етапу – в березні 2018 року будуть знайдені порушення Бюджетного Кодексу України при використанні програмно-цільового методу – то будуть всі підстави для притягнення до відповідальності головних розпорядників коштів та працівників Фінансового управління.

Діючим законодавством України чітко визначено види бюджетного правопорушення та відповідне адміністративно та кримінальна відповідальність посадових осіб місцевого самоврядування. А саме:
Згідно Ст 116 Бюджетного кодексу України Порушенням бюджетного законодавства визнається порушення учасником бюджетного процесу встановлених цим Кодексом чи іншим бюджетним законодавством норм щодо складання, розгляду, затвердження, внесення змін, виконання бюджету та звітування про його виконання, (далі 40 пунктів).
А Стаття 164-12 Кодексу України про адміністративні правопорушення (КУпАП) ввжає, що включення недостовірних даних добюджетних запитів…. — тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб від тридцяти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. А при повторенні — тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб до сімдесяти неоподатковуванихмінімумів доходів громадян.
Також Кримінальним кодексом України передбачена і кримінальна відповідальність  за бюджетні правопорушення:
Стаття 210. «Нецільове використання бюджетних коштів, здійснення видатків бюджету без встановлених бюджетних призначень або з їх перевищенням»
Стаття 211. «Видання нормативно-правових актів, що зменшують надходження бюджету або збільшують витрати бюджету всупереч закону» тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб від ста до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів
громадян або виправними роботами на строк до двох років, або обмеженням воді на строк до трьох років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на той самий строк або без такого.

Оставить комментарий

Ваш email нигде не будет показан.